Sider

mandag 4. februar 2013

En ullbukses liv

Jammen var det ikke blitt hull på både det ene og det andre kneet,
og det allerede! Det ble fullstendig klaff mellom ullbuksa og jentungen, 
og det bærer buksa preg av. 
Den har visst alt denne ullbuksa her, riktig farge, bra passform, passe varm, og myk og god.  
Den ble rask en favoritt og har vært brukt både innendørs og ute, nær på daglig hele vinteren. 

Det er jo litt dumt, men samtidig noe tilfredsstillende i et plagg som blir slitt.
Men jeg får lappe og sy litt, og se om jeg kan finne på noe lurt! 



En god ribbestrikket ullbukse som fortjener litt omsorg! :))



- Og heldigvis lar det seg jo gjøre, å forlenge en ullbukses liv.
Stjerner, hjerter eller blomster? Tror jeg må fikse noen lapper å sy på. 

Ullbuksa er forresten strikket i nøstebarns tre-trådsgarn,
etter nøstebarns oppskrift på ribbestrikket ullbukse. :-)


Ellers så har jeg fått strikket en del også. Sokker er det blitt, holder på med par fire. Det er helt enkle sokker, sånne uten dekorative mønster. Har lyst til å strikke med mønster også, har masse fine oppskrifter som med tiden skal bli testet ut. Men til hverdags syns jeg det er helt greit med enkle sokker. De er så lette å strikke på mellom alle andre prosjekter, da det går ganske raskt. Det er greit det, når det er så fryktelig mange forskjellige ting jeg har lyst til å spre strikketiden min utover. Så vinn vinn i mine øyne. De er jo ikke så spennende å vise frem da, men. Men kanskje jeg gjør det uansett. 

Jeg har omsider fått satt i gang med innspurten på herregenseren. Den må jeg strikke på i dagslys siden garnet er så mørk i fargen. Så det tar enda noen dager før den er ferdig. Slipper montering på den, så når den endelig glir av pinnene er den fiks ferdig. Den blir fin! 

Ehh, en liten tilståelse...et prosjekt snek seg frem i køen, hihi! En Mariusgenser som jeg har hatt så lyst til å strikke, plutselig bare gled den gjennom pinnene og ferdig er den. Skal bare montere så er den klar! Men nå er det ingen nye krummspring på gang. Må få ferdig noen flere ventende prosjekt før jeg finner på noe nytt.

<3

3 kommentarer:

  1. Så herlig bilde av den ullbuksa! Det viser jo bare at den er godt brukt og satt pris på! Ullklær er uvurderlige! Lykke til med reperasjonsoppgaven og andre strikkeprosjekter! :-)

    SvarSlett
  2. Det er så deilig med plagg som blir BRUKT!
    Post gjerne bilder av sokker; det står øverst på min liste nå, men jeg sliter liksom litt med å komme igang...

    SvarSlett
  3. Jeg blir glad av sånne bilder, da har buksa vært så poppis at den er elsket ihjel :)

    SvarSlett