Sider

mandag 25. februar 2013

En ullbukses liv - del 2



Nytt liv til elsket ullbukse :))



De to figurene har fått navn! Hils på Hjertri og Monstri :))


Noen ganger er det så befriende å ikke kunne det man holder på med.
Sånn som her, når jeg skulle fikse på ullbuksa som hadde fått seg store hull på begge knea.
Fallhøyden er så befriende liten! Det er ingen høyde å falle fra.
Man kan bare klatre oppover. Så da sier jeg:

TIME TO PLAY!!!


Store hull på begge knærne - bare å slå seg løs og gjøre   
sitt beste for å forlenge ullbuksas liv :)



Ååå jaaaa, det føles jo bra! :))

Først så blir det masse klunder,da. Har jo en tanke, et bilde i hodet, på hvordan jeg vil det skal bli.
Men må jo ganske kjapt innse at sånn blir det ikke. Jeg har ikke teknikkene på pass, så det blir å prøve seg frem. 
Først blir jeg litt sur, men så blir det bare gøy! Jeg leker meg med strikkepinner, heklekrok og nål.


Først sys det litt rundt kantene. 


Så hekles det - dette skulle bli en sommerfugl?!


Når lappen er klar er det bare å sy den på.
Det ble et...monster? 


Det var to hull, ergo kan jeg leke mer.
Dette hullet ble det strikket en lapp over.
Lappen ble strikket rett på - jeg plukket opp masker i 
nedekant og strikket meg oppover. 


Gjett om det var ei som var fornøyd da hun kunne bruke yndlingsullbuksa si i dag! 
Er den ikke litt varm å ha på inne? Nei!!! 
Hihihi, jeg greide det!!!:))



Sånn blir det når jeg leker...
Liker du det?

Har du lyst til å gjøre det samme så husk - det fins ingen regler - det er den eneste regelen her!

Jeg hadde en slags plan da jeg startet - men den ble forkastet - planen tok ny form underveis. Når jeg trodde jeg var ferdig, så jeg plutselig at det var jeg jammen ikke. Arbeidet begynner å styre seg selv - og det er da det hele blir riktig morsomt. Syns i alle fall jeg :))

Ja, denne grønne fyren skulle jo faktisk bli en vakker sommerfugl med fargerike vinger. Ble vist ikke det, nei.
En liten sinna ting ble det. Og det søte hjertet - hva ble nå egentlig det? 
Lapper ble det i alle fall, som dekker over de store hullene. 
Nå er buksa klar for mer lek!

Ha en leken dag du også! 


<3



Litt fakta:

Buksa er strikket i tretråds merinoull, nøstebarn.
Samme type garn er brukt til lapping. Så blir det ikke krøll og tull når plagget skal vaskes :)



Kjenner at jeg er i det lekne hummøret for tiden -
noe som kan innebære seriøs risk for flere sprell fra dette hjørnet :D
Ikke lenge til påske nå - og da jeg bare prøve ut noen morsomme ideer :)))



Også se! Dette er tulipaner som gir meg vårfølelse helt ut i lilletåa!
Ikke så lenge nå før våren er her - sola skinner og dagen er god! :)
 



<3

3 kommentarer:

  1. Skjønner veldig godt at den "ny-renoverte" ullbuksa ble populær! Så tøft med de artige og sjarmerende lappene! :-)
    Ha ei fin-fin uke!

    SvarSlett
  2. Monstre kan man like! Og at de blir så godt tatt i mot er stas!

    SvarSlett
  3. Ja, lapping og fiksing er utrolig takknemlig jobb! Jeg prøver stadig å ta meg tid til det.

    Jeg har forresten konkludert med at det kan være lurt å lappe/stoppe med ubehandlet ull selv om originalplagget er superwash - lappen kan godt toves litt. Men det kommer jo litt an på løsningen man velger. :)

    SvarSlett