Sider

søndag 17. februar 2013

Big Alfred

Endelig er den ferdig - juhuu!


Å, for et resultat det ble - verdt alle timene med rett og rang. Uten tvil!
Dette var første gangen jeg har strikket med Filcolana arwetta, ekstra fin merino.
Det ble et fint bekjentskap, virkelig godt garn å strikke med, og jeg elsker den dype
sjokoladefargen. Genseren er strikket ovenfra og ned med dobbel tråd, og er blitt akkurat passe tykk, myk og skjønn.




Mønsteret er Big Alfred av Britta Wilfert, og på Ravelry kan du se mange prosjekter med samme mønster.
Både Monstermønster, Strikkelsa og Blåbærlina har strikket den, enten i voksen eller i barneversjon - pluss mange andre flinke strikkere rundt om. Supert med inspirasjon!






Garnet har jeg kjøpt hos 123knit.com, og jeg har vel blitt
en fast kunde kan man vel si? Det har i allefall blitt noen pakker etterhvert! De leverer utrolig raskt, her er det snakk om et par dager så har du ditt deilige nye garn i postkassen. Jeg måtte etterbestille garn, for jeg ante ikke hvor mye garn som ville gå med. Men det gikk veldig greit, fikk samme innfarging også, så ingen problemer der. Jeg har flere nye garnnøster liggende som jeg gleder meg til  å få testet ut etterhvert. 







Jeg bestilte garnet til genseren i midten av oktober, og strikketøyet ble med som feriestrikk da det var høstferie. I starten gikk det ganske fort fremover, og da november kom gjenstod bare ermene. Men så ble det bråstopp (julegavestrikk). Strevde veldig med å komme i gang igjen, men desto bedre følelse når jeg nå endelig nådde målstreken. Og nå er det vinterferie! Vet du, jeg tror det kommer en ny herregenser på pinnene ganske så raskt :) De trenger jo litt disse mennene også, og når skuffene til barna er overfylt med strikk så de nesten ikke er til å lukke igjen, må man jo finne seg nye offer for all den strikkeproduksjonen som presser sånn på.
Har jo allerede  planen klar, kan jo ikke risikere å bli fri for store prosjekter, kan jeg vel??? :)) 



Litt fakta:

Garn: Filcolana arwetta, ekstra fin merino, Chocolate (melange).
Str: M
Pinner: 4,5 mm
Vekt: 560 gr




<3

5 kommentarer:

  1. Åååå så fin genser! Og helt enig med at fargen er nydelig :)

    SvarSlett
  2. Nydelig nydelig nydelig :)

    SvarSlett
  3. Så kjekt gjensyn med Alfred :O)
    Nydelig genser som satt som et skudd! Er helt enig,
    det mønsteret er så fint at det er verdt de vrangmaskene....
    Jeg blir garantert å strikke flere.
    Likte også brunfargen du har brukt.
    Fint med omtale av garn og garnbutikk forresten.....godt å vite, hehe...
    Kos deg med å være ferdig med storprosjekt og med nytt prosjekt! Alltid stas det :O)

    SvarSlett
  4. Wow!! For et arbeid! Kjempefin genser!☺

    SvarSlett
  5. Nyyydelig genser som absolutt er verdt alt arbeidet!

    SvarSlett