Sider

mandag 21. januar 2013

Tunika med lommer

Denne tunikaen begynte jeg på tidligere i høst. Nå har jeg endelig fått den ferdig med lommer og det hele. Jeg har strikket den til seksåringen. Som du ser går det i striper også på denne, men tynne striper denne gangen. En omgang lys grå, en omgang lilla - hele veien opp. Jeg har brukt sisu på denne, samme som oppskriften sier, men har valgt å bruke to og ikke tre ulike farger. Både den lilla og den grå fargen er overskuddsgarn fra andre prosjekter, og det er jo ikke så dumt akkurat. Dessuten er lilla en populær farge her om dagen, så da har jeg håp om at tunikaen blir brukt en del. De har sine favoritter disse små også :-)
 




Jeg gruet litt for å sy på lommene, men det gikk i grunn helt greit. Tro om det blir populært med lommer? Unger har jo så mange skatter å holde styr på, så et par lommer kan jo vise seg å være midt i blinken!


Fakta:

Oppskrift: Mix barn 1209, Sandnesgarn.

Garn: Sisu lys grå og lilla.
Pinner: 2,5 og 3 mm
Størrelse: 8 år.
Vekt: 170 gr.


Ny uke - nye muligheter! Strikkeplanene for denne uke er å strikke ferdig et sokkepar og fortsette med herregenseren jeg er i gang med. Men - jeg må motivere meg til det kjenner jeg. Genseren er strikket ovenfra og ned, og da blir man jo sittende å tvinne rundt på hele plagget når man strikker ermene. Er ikke helt begeistret for det, kjenner jeg. Fungerer veldig bra på små plagg og topper uten lange ermer. Men denne begynner å bli ganske tung. Sukk! Men den blir jo knallfin, så jeg får bare holde fokus på det! :-)

Så må jeg få ønske nye følgere velkommen! Takk for all besøk og alle kommentarer også, de setter jeg veldig stor pris på! Dere gjør det morsomt å blogge! :-)


<3

6 kommentarer:

  1. Så fin tunika, veldig fint med så tynne striper, det tror jeg må prøves :) Og farge favoritter står sterkt hos små, mye viktigere det ofte enn passform og mønster ;)

    SvarSlett
  2. Så fin! Grått og lilla er fiiiine farger sammen, og striper er aldri feil!☺
    Vil tro den blir populær med lommer, for som du sier har de små ofte mange skatter å passe på;)

    Ønsker deg en fin fin strikkeuke!

    SvarSlett
  3. Hei, tusen takk for kommentar på bloggen min. Er så kjekt å oppdage nye blogger på den måten. Kjempe koselig blogg du har, og du strikker kjempe mye fint. Tunikaen var nydelig. Lilla er min absolutte yndlingafarge og jeg digger striper. Jeg holder faktisk på med en jakke i lilla og grått til meg selv nå. Kjekt å se på tunikaen din at disse fargene fungerer så godt sammen.

    SvarSlett
  4. Hei! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :) Denne tunikaen var skikkelig fin - utrolig stilig effekt å strikke striper med kun en omgang av hver farge, og lommene toppet hele tunikaen. Dette må da bli en favoritt? :)

    SvarSlett
  5. Søt tunika! Det blir veldig fint med en og en stripeomgang altså.

    SvarSlett