Sider

mandag 14. januar 2013

Stripete sparkebukse

Denne sparkebuksen måtte jeg bare strikke,
syns den er så kjempefin!

Jeg har strikket den i str 9-12 mnd i babyull. 
Har ikke skylt den opp enda, men ellers er den helt ferdig :-)


Mønster hentet fra Lanett baby 0914.


Gleder meg til å se den i bruk. :))
Jeg blir altså ikke lei av striper! 

Egentlig syns jeg denne tok ganske lang tid å strikke.
Jeg var trofast hele veien igjennom, og brukte likevel en hel uke pluss for å bli ferdig. 
Tynne pinner og tynt garn får ta skylden for det.
Men det ferdige resultatet ble da bra, så da så :-)
Kan hende jeg strikker den igjen, i en mindre størrelse og andre farger, men det får vente litt.

Nå skal jeg gå løs på herregenseren igjen, den har ligget på vent lenge nok nå.
Kaldt som det er så blir den nok satt ekstra stor pris på også, tenker jeg. Så det er bare å hive seg rundt.
Litt sokkestrikking er også på gang - det endte med at jeg ga bort alle parrene jeg hadde ferdig til jul, det er jo så fine gaver å gi. Så da er det jo bare å strikke opp nye ;-) Holder på med et par i nydelig flerfarget fabel-garn, i blå og turkis : de skal bli MINE! :-)

Ellers ønsker jeg alle en fin uke. 
Ta vare på deg selv og dine kjære.

<3



Litt sparkebukse-fakta:

Mønster: Lanett baby 0914
Garn: Dale babyull farge 3871 (brun) og 0020 (hvit).
Pinner: 3 mm og 2,5 mm
Str.: 9-12 mnd.
Tilbehør: 6 stk treknapper
Vekt: 165 gr

6 kommentarer:

  1. For en søt liten bukse :) Striper er artig å strikke og fine på små kropper. Kjekt å se litt forskjellige modeller på slike bukser :)

    SvarSlett
  2. Så søt!
    Jeg er også kjempe glad i striper, og på denne ble det kjempe nydelig!

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin!! Denne fikk jeg lyst til å strikke også...☺
    Striper blir vi aldri lei!!!;)

    SvarSlett
  4. Så skjønn! En venninne av meg strikket en slik til minstegutten min da han var baby. Den ble masse brukt og var så skjønn på:-)

    SvarSlett
  5. Så morsomt at du også har strikket denne! Jeg strikket den i de samme fargene, bare med røde knapper :)

    SvarSlett