Sider

fredag 11. januar 2013

Rullegenser og rillestrikka votter



Da har jeg strikket en liten rullegenser i str 1/2 år!

Det som er så morsomt med en enkel grunnoppskrift er at det er så lett å variere.
Så, denne gangen har jeg gjort en liten vri. Jeg gikk over til rillestrikk da ermene ble satt sammen med bolen.
Jeg strikket også knappestolpene samtidig som resten. 
Morsomt å se hvor forskjellig den ble fra rullegenseren jeg strikket i sommer! 




Jeg tørket den oppspent med knappnåler for at den ikke skulle rulle for mye. 
Det endte med at den ikke rullet noe i det hele tatt. Måtte hjelpe den litt. :-)
Men antar den ruller opp litt mer under bruk. 
Rulling i hals er beholdt. Syns det ble søtt, jeg  :-)




Fant et par knapper fra beholdningen som jeg syns passet til. 
Men er bittelitt i tvil, genseren er til en liten gutt - og den ble kanskje litt
jentete med hjerteknapper? 

Må kanskje se etter om jeg finner noen andre knapper i stedet for. 


Da den lille gutten kom til verden, rett oppunder jul, var det en annen liten gutt som 
med ett ble storebror. Til ham har jeg strikket et par votter, i samme garn og farger som genseren. 
De er strikket i str 1-2 år. 




Disse har jeg strikket flere par av i det siste, i flere forskjellige størrelser og farger,
og bilder kommer etterhvert.



Fakta:

I. Genser:
Oppskrift: Rullegenser, nøstebarn.
Garn: 2-tråd merinoull, nøstebarn.
Størrelse: 1/2 år.
Pinnenr: 2,5 og 3 mm
Tilbehør: 2 knapper.
Vekt: 60 gr

II. Votter:
Oppskrift: Rillestrikka votter
Garn: Dobbel 2-tråd merinoull, nøstebarn.
Str: 1-2 år
Pinnenr.: 3,5 og 4,5
Vekt: 25 gr.




Jeg er i innspurten på en stripete sparkebukse, 
så jeg har planen klar for kvelden :-)

Ønsker alle en fin fredag - og god helg!

<3

4 kommentarer:

  1. Kjempe fin versjon av rullegenseren :) Syntes det ble fint med de knappene jeg, så små gutter skal også være litt baby, de blir fort nok store :)

    SvarSlett
  2. Din "lille vri" ble meget vellykket, vil jeg si:-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser, nydelig fargekombinasjon!!
    :O)

    SvarSlett