Sider

torsdag 22. november 2012

Pulsvarmere med ugle

 
Fire par ugle-pulsvarmere har det blitt.
Håper det blir fire fornøyde jenter som får de. :))
 
Disse har jeg strikket i drops Nepal. Et nøste holder til et par, så dette er økonomisk strikking!
Spesielt siden garnet er handlet av et drops kampanjegarn, og kostet bare 17 kroner nøstet.
 
Jeg syns like fullt det er flotte julegaver å gi bort.


Uglepulsvarmere i lys grå Nepal.
 
 Nepal er et garn av 65% ull og 35% alpakka. Ganske tykt, mykt og godt :))
 
 
Uglepulsvarmere i hvit Nepal.


Vantene er strikket på pinne fem, og bittesmå knapper til øyne.
Øynene er litt skeive her fordi de ikke var festet da jeg tok bildet - jeg jukset litt ;))
 


De former seg mykt og pent på hånden.
 
Kanskje pakker jeg med en knæsj neglelakk sammen med de - sprenger liksom ikke budsjettet her. Og neglene blir jo godt synlige når man har på slike vanter, så det kan jo bli ganske kult, da, med negler som vises!
 
To av disse parrene skal til jenter som er prikk like - som to dråper vann. Lurer litt på om de vil ha lik farge på sine eller forskjellige. Er ikke godt å vite altså, men siden de ikke er så små lengre går det nok bra uansett! :)
 
 
Jeg har kommet til gave nr 13, og er over halvveis nå :))
 
Fin, fin dag til deg som stikker innom her!
 
<3
 
 
Oppskriften på disse pulsvarmerene finner du i SandnesGarn sitt temahefte med tilbehør. Tema 31 voksen.

2 kommentarer: