Sider

fredag 23. november 2012

Luer i fleng

Dette året blir det mange som får lue av meg til jul!
Jeg har fått dille på å strikke Traveller's Hat.
 
 
Morsomt å se hvor forskjellig samme oppskrift blir, alt ettersom.
 

Strikket i hvit Nepal farge 1101, to nøster.

Ensfarget eller med striper.
Morsomst å strikke de med striper, og de blir så fine!
Så, gutter og menn som får gave av meg dette året - vær beredt ;))
Tror jo ingen av dem titter innom her, så jeg viser frem rubbel og bit etterhvert, jeg:))
 


Strikket i Nepal, svart farge 8903 og lysegrå farge 0501.  


Jeg har strikket alle disse luene i drops Nepal på pinne nr fem.
Det er fortsatt salg på dette garnet, som kommer i mange fine farger.
Mitt bekjentskap til dette garnet er relativt ferskt, første gang jeg brukte det var på Oslo-anorakken jeg strikket tidligere i høst. Til disse luene er det et perfekt garnvalg, syns jeg.
 
 
 
Strikket i koksgrå Nepal farge 0506, to nøster/ ca. 100 gr.
 
 
Jeg holder på med den syvende luen nå, og har lyst til å frem alle sammen her.
Skal se om ikke jeg får fatt på modell samtidig som fotolyset ikke er så aller verst. Det er jo helg, så da kan det jo være en mulighet for det. :))
 
 
Av og til er det morsomt å lage mange like ting, det har det vært både når det gjelder disse luene og lik ens med ribbevottene jeg strikket. Tror det er fordi de kan varieres på så mange ulike måter, og da gleder jeg meg over å se resultatet. Å strikke sokker er på langt nær så morsomt. Jeg har et par sokker på gavelisten - og utsetter de hele tiden. Strikker mye heller enda en lue! ;))
 
Fin fredagskveld - og god helg til deg som stikker innom!:))
 
 
 
<3


4 kommentarer:

  1. Kule luer.
    Kjenner godt igjen følelsen av at man må prøve noen nye fargekombinasjoner, og så er det greit og strikke samme ting flere ganger. Slipper og memorere nye mønstre hele tiden :-)

    SvarSlett
  2. Fine kjekkasluer ;o)
    Blir nok mange glade gutter/menn i din omkrets til jul.
    Syns også det er fascinerende å bruke samme mønster og lage
    Ulike plagg. Luer er morsomt å strikke ;o)

    SvarSlett
  3. De var fine, og lur julegave! Tipper det er en her i huset som har lyst på en slik. Har nok av Nepal liggende også =) god lørdag!

    SvarSlett
  4. De var fine, kunne trengt en sånn selv, jeg!

    SvarSlett