Sider

lørdag 10. november 2012

Lilla Skappel


Jeg gir meg ikke riktig ennå:)) Jeg har gått i gang med å strikke enda en versjon av årets store
Må Ha!
 For - jeg syntes at prinsessen min på seks også måtte få seg en Skappelgenser!

Spesielt syntes jeg det da jeg fikk se denne delikate lillafargen.
Lys og fin, og sammen med tynn alpakka i en enda litt lysere lillafarge -
hva annet kan jeg si? Lekkert!
 
Angrer meg ikke for impulsen, den blir knallfin!
Og det blir ikke store genseren når man strikker til ei snuppe på seks.
Da går det fort!
 


Fargen er noe lysere i virkeligheten enn det bildet gir inntrykk av

For å få en passe stor genser til en liten seksåring la jeg opp 46 m på pinne 7 mm.
Da blir den ikke så alt for vid til henne. Bakstykket måler 43 cm, da har jeg tatt hensyn til at den kommer til å sige til omlag 50 cm. Mer sidde enn det kan hun faktisk ikke ha.

Denne gangen strikker jeg genseren i Iris Alpakka fra Rauma (farge B 126), og Tynn Alpakka fra DSA (farge 182).
Det gikk akkurat med et nøste Iris til bakstykket. Så hele genseren kommer til å bruke mellom tre og fire nøster Iris og omlag tre nøster tynn alpakka.

Til sammenligning strikket jeg min Skappelgenser i Faeritale og tynn Alpakka fra DSA. Og genseren jeg strikket til elleveåringen strikket jeg i Drops Alpakka og Drops Kid-Silk. Morsomt å se forskjellene på disse garn-sammensetningene i samme type genser!

 
 Ser henne for meg i denne genseren, sammen med et hvitt tyllskjørt hun har!
Det blir litt prinsesse - og det er ikke dumt for ei som elsker å kle seg som ei! :)
Ei litt røff prinsesse, da. Ei som helst vil henge opp ned i trærne-prinsesse!
 

Ønsker alle en kos lørdagskveld!:) 
 
<3


2 kommentarer:

  1. Nydelig farge, og jeg er veldig glad i min skappel :-)

    SvarSlett
  2. Den ser ut til å bli fin! Må nok ha meg en Skappel til jeg også.

    SvarSlett