Sider

onsdag 21. november 2012

Julegave-strikking

Da er jeg i gang med julegave-strikkingen!

 Alle større prosjekter er lagt bort for en stund.
 Jeg har laget meg en liste over hvem som skal få - og hva den enkelte skal få.

For å gjøre det overkommelig blir det litt serieproduksjon på enkelte ting, med variasjon i farge, garn og pinnetykkelser. I alt tjuefire gaver er målet. Da snakker vi luer, votter, pulsvarmere, halser, sokker og trekk til oppfyringsbriketter. Så er det to små som skal få noe ekstra - vest og tunika er planen.

Jeg har hentet inspirasjon flere steder.
Blant annet Vibbedilles kreative julegave-produksjon har inspirert meg.
Hun har lett seg frem på Ravelry og funnet sååå mange flotte oppskrifter som man ikke trenger bruke alt for lang tid på, og likevel få flotte gaver.
Så, jeg hermer og koser meg skikkelig mens jeg gjør det!

Først ut var Brik Road som jeg har strikket to av, så har det blitt flere Travellers'Hat. Jeg har også strikket flere Ribbevotter, oppskriften er det A's ALMANAKK som deler med oss, og med flere ugle-pulsvarmere  har jeg nå kommet til gave elleve. Jeg har flere spennende bøker med oppskrifter som jeg vil prøve ut, så jeg tror det hele skal bli både kreativt og koslig.

Målet er å bli ferdig i løpet av november, sånn at desember kan bli kosetid uten stress - i allefall når det gjelder gaver til slekt og venner.

Viser ikke frem alt nå, men disse ribbevottene skal dere få se. :))

På disse vottene har jeg brukt Rauma finullgarn to-tråds i grått og blått
Ribbevoter i finullgarn fra Rauma.

Jeg har brukt Rauma finullgarn to-tråds i fargene koks og oransj på disse vottene.
Også disse er strikket i finullgarn fra Rauma.

Disse vottene er strikket i drops alpakka, sart rosa.
Her har jeg brukt drops alpakka. Tok tid å strikke, men ble utrolig myke og skjønne.
Samme farge som jeg strikket den rosa skappelgenseren med.

Rauma finullgarn to-tråds, i rødt og hvit.
Skikkelig jul over disse, eller hva? Strikket i to-tråds finullgarn fra Rauma. Knallfine! :))

Gavene blir godt spredt rundt det ganske land. Oslo, Bergen, Stavanger, Tromsø, lokalt her hjemme, og en av gavene skal faktisk helt til Helsinki. Fadderbarn , nieser, nevøer, søstre, svogere, onkler og ikke minst foreldrene våre. Blir en del gaver det, så jeg er sjeleglad for at jeg kan lage så mange av gavene selv. Tror de fleste vil sette pris på hjemmestrikk. Det er ikke som før da slike gaver var de kjedeligste. Det er vel heller snudd tvert om? En mottrend til alt det man så lett kan kjøpe, kanskje?

Så vil jeg ønske nye følgere velkommen! 
Og god uke til alle som en! :-)

<3

5 kommentarer:

  1. Du store kineser for en energi. Tror kanskje jeg må ta meg en tur innom Vibbedille og bli bitt av julegavebølgen jeg også :-) Det er jo enda tid :-)

    SvarSlett
  2. Så flink du er! Jeg har også planer om votteprodukjson i stor skala før jul... Har bare noen litt langtekkelige prosjekter som MÅ bli ferdige først!

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært!! Skikkelig flotte votter. God uke til deg også :)

    SvarSlett
  4. Så fine ribbevotter! De har så kjekk passform, passer til alle. Likte godt de i rødt og hvitt!