Sider

søndag 11. november 2012

Hjertelig varm

Hjertelig varm hilsen til far  <3
 
 
Pappa'n vår er ute å reiser, så vi har ikke fått gjort stas på han i dag.
Men når han kommer hjem skal han få seg nye sokker!:)
 
 
 

 
 
 
Lyset begynner å bli en utfordring, særlig om jeg ikke utnytter mulighetene som kommer. Jeg vil ta bildene når det faller meg inn - men innser at vintermørket krever en annen taktikk.

 
Som du ser kom den blå timen midt i fotoseansen. Ja ja, antar det er et velkjent fenomen.
 
 Et annet velkjent fenomen for mange av oss strikkere er ufo
som ligger nederst i kurver, poser og skap.
Men med disse sokkene fikk jeg ryddet litt på akkurat det området!
 
 
 
Sokkefakta:

Oppskrift: 56 m
Garn: Sterk fra DSA
Pinner: 3,5 mm
Str: 42
Vekt: 86 gr


 
Må bare vise frem den fine amaryllisen igjen! 
Nå har den foldet seg enda mer ut, er den ikke vakker?
 
 


 
Fin,fin søndag til alle!
 
<3
 

 


4 kommentarer:

  1. Klart du kan bruke mine Julegave tips, det er jo det som er extra koselig her i blogglandia-tar det som et STORT komplement ;)
    Kommer nok noen anderledes gaver også etter hvert som ikkje er strikkerelatert, har noen ideèr som eg må tenke ferdig ;)

    NYDELIG Amaryllis du har, det er noe av det eg gleder meg til med Julen;De fantastiske blomstene! For et par år siden bestilte med slike løker fra utlandet og på min kom det 16 knall røde blomster på og sto til langt uti januar;)

    KOS deg og ha ei koselig tid fremover;)

    Go`klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  2. Hei! Koselig blogg du har med mye inspirerende stoff:-) Legger meg til som følger:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  3. SÅ fine! Akkurat sånne jeg sitter og skal strikke nå, faktisk ;) Men når det står: "Oppskrift: 56m", betyr det at du startet med 56 masker? Jeg skal strikke damesokker, 2r, 2vr, og der sto det 72 masker med samme pinner! Jeg raknet opp igjen, for syns det ble aaalt for vidt. Sokkene skal jo tross alt sitte litt fast på leggen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg startet med 56 masker. De sitter godt på foten til mannen. Sterk fra DSA er et relativt tykt garn, så da holder det med 56 m. Strikker jeg med tynnere garn og pinne nr 2,5 pleier jeg å legge opp ca 72 m jeg også :-)
      Lykke til!

      Slett