Sider

torsdag 1. november 2012

En herlig herresweater

Herregenser!
Ikke ferdig enda, men godt i gang! :-)
 
 
 
Det tar tid å strikke store plagg,
 selv om det er på forholdsvis tykke pinner som her 4,5mm
og med dobbelt garn også.
 
Det er herregenseren kalt Alfred jeg strikker på.
Det gjenstår noen cm på bolen før jeg går løs på ermene.
Det kjennes som noen drøye cm!

Garnet, Filcolana arwetta ekstra fin merino, er fantastisk herlig å strikke med, mykt og godt.
Fargen er sjokoladebrun - en varm og herlig tone.

Garnet har jeg kjøpt her, og de leverer raskt!


På grunn av den mørke fargen er dette ikke et kveldsarbeid,
det blir for anstrengende for øynene.
Men noen cm hver dag gir uttelling det også! :-)

Inspirasjon til å strikke denne genseren fant jeg først på bloggen til Monstermønster og hos Strikkelisa.


November allerede, dere!
Ønsker alle en god start på den nye måneden! :-)

<3
 


3 kommentarer:

  1. Den blir sikkert kjempefin, liker Alfred så godt!
    Har strikket en guttemodell, du finner den på hos meg under
    Innlegg i mai, om du er interessert :o)
    Kommer sikkert til å strikke flere av disse for jeg likte
    Strukturen så godt.
    Så fint med garnanbefaling, har ikke prøvd filcolana...
    God strikkehelg til deg!
    Nina

    SvarSlett
  2. OI så lekker den blir! Alfred kan jeg tenke meg i både dame- og herreversjon. Arwetta er et deilig garn!

    SvarSlett
  3. Å den blir kjempefin. Den må jeg sette på strikkelisten :-)

    SvarSlett