Sider

fredag 5. oktober 2012

Oslo-anorakken med pulsvarmere

Oslo-anorakken med matchende pulsvanrmere.
 
 Helt ferdig og klar til bruk!
 
 
Hjerteknapper i tre. <3
 
Om det er litt tidlig for votter men litt kaldt likevel, da er pulsvarmere en fin mellomting!
Med en del garnrester til overs ble det nok til litt tilbehør. Disse pulsvarmerene ble fine, men jeg har lyst til å pynte de litt ekstra og skal kjøpe et par hjerteknapper maken til de jeg har brukt på Oslo-anorakken. Tror det vil sette prikken over i'en :)
 

Restegarnet ble nok til et par pulsvarmere. Raskt å lage!!!
 
Et par første-gangen erfaringer på denne. Første gangen jeg har strikket i Drops Nepal. Garnet er godt og mykt, men litt tungt å strikke med. Jeg kjenner det i hendene fortsatt, flere dager etter at den ble ferdig. Den andre første gangen-erfaringen var sammensyingen på hetta. Der brukte jeg en teknikk på sammenveving, og det har jeg aldri gjort før. Det ble fint og var ikke så vanskelig å få til. Jeg tok opp igjen det første forsøket da det ble stygt et par steder, men på andre forsøk satt det! Pickles har lagd demostrasjonsvideo som er fin å følge, og det går jo mye lettere når man kan se hvordan man skal gjøre det!


Oslo-anorakken er strikket i str 7/8 år



Fakta:


Oslo-anorakken:

Mønster: Pickles Oslo-anorakken
Garn: Drops Nepal, 65% ull & 35% alpakka (50 gr = 75 m).
Pinner: Rundpinne 80 cm, 5 mm
Størrelse: 7/8 år
Tilbehør: 5 knapper
Vekt: 540 gr.


Pulsvarmere: 

Oppskrift: ingen/egen, men sånn gjorde jeg:
  • 32 masker lagt opp på settpinner nr 5.
  • Rangbord 2 r, 2 vr i 8 cm.
  • Rettstrikk i 5 cm.
  • Rillestrikk: 1 omg. vr i bunnfarge, skift til kontrastfarge: 1 omg. rett, 1. omg vr, skift til bunnfarge og gjenta til du har to riller i hver farge. Fell av i bunnfargen.
Vekt: 50 gr.

 
 
Så morsomt var det å strikke denne at jeg har kjøpt mer garn for å strikke en til. Denne gangen blir det en olivengrønn og beige til gutten. Ja, det blir Drops Nepal igjen, men skal vente noen dager før jeg går i gang. :))
 
Nå er det jammen straks helg igjen - og her i trøndelag starter høstferien for skolebarna. Krysser fingrene for at det flotte høstværet vedvarer, nå er det utrolig fint her altså!
 
Fin fredag!!!
 
<3
 
 

6 kommentarer:

  1. Så fin! Osloanorakkken er absolutt et favorittmønster, med uendelige muligheter for variasjon. Ha en fin høstferie :-)

    SvarSlett
  2. For et nydelig sett! Spesielt flott med hjertene på rekke og rad, og rødt og grått er jo en uslåelig kombinasjon!

    SvarSlett
  3. Osloanorakken din ble fin den! Artig med pulsvarmere til☺

    Helt enig i at Nepal er litt tungt å strikke med, men sååå deilige plaggene blir!!☺

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så fin den ble og så morsomt med rødt! Sjeldent man ser rødt egentlig.
    Og kombinasjonen er fin med grått. Er det den lyseste grå du har brukt i Nepal?
    Tenkte å prøve garnet i en genser til meg selv, men usikker på fargen.

    Osloanorakken er forresten morsom å strikke, men har laget bare en enda...
    super med restegarn blant annet.

    God helg! Nina ;O)

    SvarSlett
  5. Så fin! Hvor har du kjøpt de hjerteknappene? Hilsen Evyagnethe@gmail.com

    SvarSlett