Sider

mandag 1. oktober 2012

Oslo-anorakken i rødt og grått

Jeg har skikkelig lenge hatt lyst til å strikke oslo-anorakken,
nå som dagene har blitt kaldere så rykket den et langt hakk fremover i køen!
Så nå er den på pinnene! :)
 
 
oslo-anorakken i rødt og grått - nå er det hetten som strikkes.
 
Garnvalget endte på drops Nepal, det er første gangen jeg strikker med dette garnet. Jeg kjøpte endel nøster tidlig i sommer da det var tilbud på disse nøstene. Normalt går jeg forbi de tykkeste garnkvalitetene, men nå ville jeg gjerne prøve. Jeg har jo sett så mange som har strikket oslo-anorakken med Nepal, og de har jo vært kjempefine!
 
Jeg syns garnet kjennes godt, men det jeg merker er at det er litt tungt garn for meg å strikke med. Det er fordi jeg liker å strikke raskt, men det blir jammen tungt for hendene når garnet er tungt og pinnene ganske så tykke! Så tempo må ned, og jeg må ta pauser. Noe som ikke er lett, for jeg kjenner hvor ivrig jeg blir etter å få den ferdig!
 
 
Lurer på hva slags knapper jeg skal velge, blir det finest med treknapper?
 
Uansett, det er ikke verre enn at jeg planlegger å strikke enda en - og kanskje flere. Den er morsom å strikke, nesten ingen montering, tykt garn og tykke pinner - og da går det jo ganske raskt! Kan jo bli supre julegaver til små gode skjønninger! ;)
 
Så morsomt med flere nye følgere, og takk for alle fine kommentarer! You make my day!!!
Ønsker alle en super god start på ny uke, og ny måned også! Tenk, nå er det allerede oktober!
 
<3
 


1 kommentar:

  1. Den blir fin! Søte farger også. Enig med deg, Nepal og liknende tykkelser er tungt å strikke med. Men tenker den blir myk og varm!

    SvarSlett