Sider

onsdag 31. oktober 2012

Lun bakst på kroken og grufult pledd i ovnen - eller omvendt?

Himmelblå
 
 
Impulsivt og veldig morsomt prosjekt på gang mellom all strikking.
Pledd må jeg ha!
 
Snøen kom så brått - jeg hadde jo egentlig ikke vent meg helt på tanken om at nå var det høst, før vinteren var her! Unnskyld meg altså, men vinter allerede???
 
Men så er det jo kos også, å fyre i peisen og tenne masse lys -
og så er det november straks, og da blir det en helt annen sak med snø og is og sånt,
for da nærmer det seg jul og all ting.
 
Jeg fant altså ut at jeg måtte hekle meg et pledd!
 

Stripebonanza
 
 
Jeg hekler med pinne 3,5 og la opp 280 m for å få et bredt teppe,
det tilsvarer omlag 130 cm.
Planen er å hekle det 2 meter langt.
Nå måler det sånn ca 50 cm.
 

 
Til nå har jeg brukt av garn fra beholdningen min,
men må kjøpe til noen nøster etterhvert.
Det er ingen system på fargene,
 jeg tar den fargen jeg kjenner for etterhvert.
Garnet er to-tråd finullgarn fra Rauma.
 
 
Jeg har strikket masse, men ikke noe som er ferdig riktig ennå. :-)
 
 Grøss og gru
 
Vi har merket halloween her hos oss også. Det er bare å bli med på moroa!
Barna vil kle seg ut og ut å gå i mørket.
 
Jeg hadde ikke kjøpt inn godterier,
så jeg fant ut at istedet for å dra å kjøpe kunne jeg heller bake litt.
 
Kan bare si at grønne boller og fargede muffins er vel så populære som godter!
De gikk unna for å si det sånn! :-D
 

 
Grønne boller - nam, nam! :-)

Grønne solboller - eller vulkansplæsj!
 
Halloween-boller ble bestilt til neste år også!
 
 
<3


3 kommentarer:

  1. Ååå så fint teppe! Flotte farger, det ser jo så deilig og koselig ut☺

    Kult med grønne boller da! Skjønner godt at det slo an☺

    SvarSlett
  2. Bollene må du få av pinnene, det er supervanskelig å strikke (hekle) når der er boller i veien, tenker du må få spist opp nevnte boller, slik at du kan få færdig dette nydelige pleddet :)

    SvarSlett