Sider

søndag 14. oktober 2012

Helt uten en stripe

A-formet genser til jente med "puff" på skuldrene.
 
 
 Da var vi tilbake etter en liten høstferietur til Østersund. Akkurat passe langt å dra for en miniferie. Koselige små butikker og kafeer, og en tur på Storsjøbadet. Mat, bading og shopping! Litt påfyll på garderoben for de små, og litt påfyll i fryseren og i hyllene ble det også :)
 
Ble ingen garnshopping, da. Men har vel egentlig tatt det igjen på netthandel av garn i stedet. Skal vise dere senere hva jeg har bestilt, det er en herregenser på gang!!! (Stort utropstegn her!)
 
Så må jeg bare si igjen: Tusen takk for koselige kommentarer! Gleder meg til å kikke innom dere igjen!:)
 
 
Så til dagens strikk!

Her er nok en genser strikket i sisu.
 Denne er av det helt enkle slaget.
 
Men, ser man nøye etter så kan man se noen morsomme detaljer.
Fellinger kombinert med riller gir et feminint og søtt lite "puff" på skuldrene.
Den ellers så rene A-formen på genseren gjør den til en favoritt! <3

 




 
Genseren passer til alt - like fin til kjole, skjørt som bukser. Den nøytrale fargen gjør den også veldig anvendelig, og siden jenta er så glad i farger så er det greit å ha noen plagg som passer til "alt".



Skal jeg pynte den opp eller la den være slik den er?


Opprinnelig er det en heklet ugle som skal pynte opp genseren. Den har jeg droppet.
 I stedet hadde jeg en plan om å brodere jentas navn nede på høyre hjørne, men lurer mest på å ha den slik den er. Den er jo så fin helt enkel slik den er. Hva syns du? Blir den finere med en ugle? Eller med et navn brodert på?
 
 
 
Fakta:
 
Oppskrift: Sandnesgarn, SISU barn 1201 1-12 år, modell 11
Design: Lene Holme Samsøe
Garn: Sisu, 80% ull og 20% nylon. Lys grå 1032.
Pinner: 2,5 og 3 mm
Størrelse: 6 år
Vekt: 250 gr.
 
 
 
 
Da var høstferien over og en ny spennende uke venter!
Ønsker uka di blir bra! :)
 
 
<3


7 kommentarer:

  1. Jeg synes genseren er nydelig akkurat slik den er nå! Enkel, men så flott med "puffen" på ermene☺

    Ønsker deg en fin uke!
    Klem

    SvarSlett
  2. En nydelig genser :-) Jeg tror ikke jeg ville "dekorert" den på noen som helst måte; fin som den er!

    SvarSlett
  3. nydelig genser! It's all in the details :D
    Denne genseren trenger ikke mer pynt, da mister den litt av uskylden sin ;)

    SvarSlett
  4. Så mye fint du lager. Og så fine bilder.
    Herlig genser.
    Og ja, det er knapper jeg har brukt som pynt på julehjertene mine :) Ha ei kreativ uke

    SvarSlett
  5. For en fin genser, jeg ville absolutt latt den være som den er. Detaljene gjør nok til at den er flott i all sin enkelhet.

    SvarSlett
  6. Kjempefin, enkel og ren og akkurat
    Sånn jeg liker - og tydeligvis mange andre også ;o)
    Nydelig og inspirerende!

    SvarSlett
  7. Ah! Veldig fin med skulderdetaljen! Sånt kan man like! Jeg tror jeg hadde bare latt den være som den er, enkel å kombinere til annet da.

    SvarSlett