Sider

onsdag 10. oktober 2012

Guttegenser med striper

Da er den ferdig, stripegenseren jeg begynte på i mai!:)

 
 
Stripete genser til gutt
 

Oppskriften finner du i sisu barn 1001


Knappestolpe på begge sider
 gir genseren det lille ekstra syns jeg <3

 Det ble en pause i strikkinga når sommervarmen kom, for den kom visst en gang i juni, på besøk. Og når varmen ga seg lå allerede genseren så godt der den lå og har ikke blitt ofret en tanke før jeg endelig forbarmet meg over den igjen. Det var ikke mye som manglet - et dusin ganger tre med tråder å feste (#%&?!#!!!), og halskant med knappestolper og selvfølgelig noen knapper til slutt. Men nå er den ferdig!
 
 
 
Fakta:
 
 
Oppskrift: Sandnesgarn, sisu barn nr 1001, modell nr 21.
Design: Åsa Johansson.
Garn: Sisu, 80% ull & 20% polyamid.
Pinner: 2,5 og 3 mm
Størrelse: 10 år.
Tilbehør: 6 knapper
Vekt: 300 gr


 
 
Striper er morsomt å strikke, og sisu er et garn jeg liker å strikke med. Plaggene kan vaskes i maskin, noe som er en stor fordel når man har aktive barn som liker lek og moro, de blir passe tykke og ikke for varme for nevnte aktive barn, og garnet finnes i mange fine farger ikke minst! Dessuten syns jeg Sandnesgarn har mange flotte oppskrifter både til gutter og jenter i dette garnet. Så, det kommer nok flere striper i sisu fra meg om ikke lenge!
 
Ha en fin dag, da!
 
<3
 


7 kommentarer:

  1. Fy søren den ble fin!!!!! Absolutt nyyydelige farger!!! Heldige mottaker.

    SvarSlett
  2. Lekker! Tøff genser!
    Striper er kjempe morsomt, også blir det flott :)

    SvarSlett
  3. Ååå den var kjempe fin:-) Gøy at du bruk av farger i en guttegenser!

    SvarSlett
  4. Stilig! Tøff genser i flotte farger!!!
    Føler med deg ang de trådene altså.....

    Ønsker deg en flotters helg!☺

    SvarSlett
  5. Utrolig fine farger. Jeg har ikke strikket mye i Sisu, men fikk lyst til å teste det nå :-)

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser, fine farger på en guttegenser! Morsomt og originalt ;0)
    Faktisk bruker jeg flere av de fargene akkurat nå;o)

    SvarSlett
  7. Denne likte jeg veldig godt. Flotte farger! Lista over gensere jeg har lyst å strikke til sønnen min vokser og vokser.. Og han fikk 3 gensere og en jakke i vår, som enda passer fint ;) Flott blogg du har, jeg skal legge den på blogglista mi sånn at jeg kan få med meg kommende innlegg :)

    SvarSlett