Sider

tirsdag 9. oktober 2012

Gult på trappene

 


Jeg har strikket denne vesten i høstens fine gule farge, med tykke fletter!
Nok garn ble det til et par gule sokker også.
 

 
 

For et par uker siden kjøpte jeg magasinet Designer Knitting, og det er en fryd for øyet å bla seg gjennom det. Utrolig mye bra og fint der, og spesielt ble jeg begeistret for alle de fargerike plaggene i aron og flettestrikk. Så da fikk jeg lyst til å strikke fletter i sterke farger, da! Passer jo godt nå om høsten, syns jeg. Når jeg i tillegg fant dette mønsteret i et hefte smart til barn, var veien kort.
 
 

 
 

 
 
Smart er et ganske tykt garn, men ikke like tykt som det Nepal er. Det er en mer behagelig tykkelse å strikke med, pinne 3 og 4 mm er mye bedre å strikke med enn 5 mm syns jeg. Garnet er superwash og kan vaskes i maskin. Plaggene blir slitesterke og tåler å vaskes igjen og igjen.
 
Ble i grunn veldig fornøyd med denne vesten, så håper jeg mottakeren er enig!:) Jeg har jo ei varmblodig jente som er rask til å droppe ytterjakken, så da var tanken at en slik vest kan være god å ha på i en overgangsperiode. Så får vi får se om fargen blir godtatt. Jeg har snakket veldig varmt om den mens jeg har strikket, og sagt hvor godt jeg tror den vil passe med de nye, knallrøde vikingstøvlene hennes. Med gule sokker oppi blir det bare helt knall! Så det så! Tror du hun biter på?!
 
Fakta:
Oppskrift: Sandnesgarn, Smart til barn 1108, modell 14.
Design: Lene Holme Samsøe.
Garn: Smart superwash, farge 2117 (utgående).
Pinner: rundpinne nr 3 og 4 mm.
Størrelse: 6-8 år.
Tilbehør: 3 knapper.
Vekt: 280 gr

 


 
 
Nye røde støvler - nye gule sokker - klare for å hoppe i søle og vann!
 
 



 
 
Sokker:

Garn: Smart superwash
Pinner: settpinner 3,5
Vekt: 60 gr
 
 
 
Da fikk jeg startet med sokkeproduksjonen også!;)
Hadde ikke oppskrift på disse, strikket dem slik mor lærte meg, og etter mål av føttene som skal ha de:)
 
Ønsker deg en fin dag!:)
 
<3


5 kommentarer:

  1. Kjempefin vest og kult med matchende sokker! Likte godt fargen, skikkelig høstlig og frisk.

    SvarSlett
  2. Skikkelig fin vest! Og hjemmestrikka sokker får man aldri for mye av :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Hei igjen! Glemte å si at jeg synes du har en fin blogg! Er innom for første gang, og nå legger jeg deg til i blogg-rullen min. Håper det er greit :)

    SvarSlett
  4. Den var kjempefin. Elsker gult, det er en morsom farge som jeg ofte bruker til å piffe opp i guttegarderoben med!

    SvarSlett
  5. Nydelege plagg. Strikkar du så fort som du bloggar nye innlegg? Eg er heilt imponert! Masse flott! Eg er sesongstrikkar og har kome i modus no, men tida strekk ikkje til når ein har tusen ting samstundes som skulle ha vore gjort. Kanskje med litt inspirasjon frå masse kjekke bloggar så prioriterer eg strikking framfor anna? ;-) God strikkehaust til deg.

    SvarSlett