Sider

tirsdag 25. september 2012

Topp med hjerte

 
 
 Jeg sliter noe voldsomt med å finne motivasjon til å montere Skappelgenser nr 2, og selv om det ikke er så mye som gjenstår så vrir jeg meg i stolen av indre motstand. Jeg forstår det ikke, men tar det til etterretning... Det positive som kommer ut av dette er at jeg har fått ferdig flere unnasluntrere som har blitt liggende siden i vår. Når sommeren kom var det ikke sånn hast med å få de ferdige, men nå er timingen bra. Høsten har kommet og ulltøyet flytter inn i garderoben igjen.
Jeg har pålagt meg selv forbud mot å starte opp nye prosjekt i den nærmeste tiden fremover. Hvorfor? Jo, det er fortsatt flere nestenferdige og klar til å vises ting i kurvene mine. Derfor.



 
 
Som denne toppen her. Den lå og ventet på stolper og halskanten sin.
 
 
 
 
Oppskriften er "Rød topp med heklede blomster (sisu barn nr 1201)"
Men som du kan se, toppen er ikke rød og har heller ikke heklede blomster på.
Og, jeg har strikket perlestrikk isteden for ribb. Så noen endringer i oppskriften ble det.
 
 
 
 
Jeg har sydd hjerte på som pynt. Da har jeg først heklet meg en lang remse som jeg sydde fast etterhvert som jeg formet til hjertet. Jeg måtte ta det opp å gjøre det flere ganger før jeg ble fornøyd, men det gikk greit siden hjertet er tråklet på genseren. Da jeg ble fornøyd festet jeg tråden. Veldig enkelt - og jeg skal gjøre noe lignende på en annen genser også. Det som er viktig å huske på er å bruke samme type tråd som du har strikket med, sånn at det ikke krymper ulikt i vask.
 
 

 
Til slutt har jeg sydd i tre perlemorsknapper forran.
 
 
Fakta:
 
Mønster: Sisu barn 1201, nr 17
Garn: Sisu farge nr 4853
Pinner: 2,5 og 3 mm
Størrelse: 10 år
Tilbehør: 3 knapper og litt restegarn til hjertet
Vekt: 182 gr
 
 
Nå er det den lyserøde drømmen som venter på tur, bare litt til igjen nå, så er den ferdig! Hurra!!!
(Om jeg ikke finner noe annet spennende å montere litt på først..?)
 
Motivasjon, hvor er du?!
 
 
 
<3

1 kommentar:

  1. Så masse flott du lager! :) Sett på alle blogginnleggene dine i dag!
    Det er gøy å ha på et lite hjerte eller en annen detalj for å "løfte" plagget :)

    SvarSlett