Sider

torsdag 13. september 2012

Strikkelyst på vift

Omsider ser det ut til at jeg skal klare å komme i havn med
Men maken til stridig strikkelyst!

Kaffe, nam nam :)

Det er virkelig en kamp å bli ferdig med det siste erme!

Bare litt igjen - men dette er jo tross alt 3. ermet jeg strikker,
så ikke rart om det blir kjeeeedeeeliiiig!!!

Jeg finner på alt mulig for å slippe unna, er skikkelig lei riller!
Men lovte søte Josefine å ha genseren ferdig til helgen, så det må jeg da klare?!
Nå er det bare noen få riller igjen, så kan jeg felle av og sy sammen.

Men, tror du ikke at jeg bare måtte lakkere neglene først?
Så nå sitter jeg her med de på tørk - og pinnene må pent vente litt...

Ja, og selv om jeg har strikket ganske strukturert, så bare måtte jeg legge opp til en liten babyjakke,
sånn midt i mellom omgangene.
Så nå har jeg byttet mellom pinner 2,5 og 6 - og det er voldsomt så mye raskere å strikke på pinne nr 6.

Jeg også vil strikke denne! Rosett - uten roser, hermer Monstermønster der, link litt lengre ned :)
Og Gratis Dalemønster her :)

Likevel har jeg mye mer lyst til å fortsette på babyjakken.
Men, snart kan jeg jo det, bare et par riller til nå, så.
Og, et lag med lakk på mine negler.

Vet du, jeg tør nesten ikke innrømme det, ikke for meg selv en gang.
Men, jeg har greid å kjøpe enda mer garn!
Lilla tynn alpakka (dsa) og iris (rauma)...
Prøv å gjett på hva det skal bli!?!
Nei, det sier jeg ikke noe om!

Nå begynner strikkeplanene å vokse meg over hodet, jeg sette bremsene på, helt alvorlig!:)

Eller, skrive liste...(Er det dette som kalles fortregning?). Det kan jo bli spennende!:) Hvor fort vil listen endre seg, hvor lang kan den bli?
Men vet ikke helt? Sånne lister kan fort bli til press - og stress. (Usj!)

Har du laget liste over hva du har planer om å strikke, og greier du å holde deg til den?

Men, nå nærmer det seg ferdig genser, neglene har snart tørket! :)
Neste innlegg kommer snart!

<3

2 kommentarer:

  1. Det er lov å bli lei når man nærmer seg ferdigstillelse av et så stort prosjekt som Skappelgenser! Ser veldig fint ut, da.

    Jeg har ofte ganske lange lister over hva jeg har lyst til å lage, men opplever ofte at ting "sniker" i køen og vips, så blir listen aldri noe særlig kortere... Synes bare det er greit å planlegge litt, så har jeg oversikt over hva jeg egentlig både VIL og BØR strikke (sokker til bhg, feks), og litt oversikt over hva jeg egentlig har garn til allerede også. Men så er jeg jo en skikkelig listefrik, da! ;)

    SvarSlett
  2. Skappelgenseren ser utrolig myk og deilig ut! Det holdt hardt det siste ermet på min også...den fine Rosettjakka gleder jeg meg til å se ferdig.