Sider

torsdag 20. september 2012

Rosett

Da var den skjønne Rosettjakken ferdig :)
Jeg brukte opp absolutt alt garnet jeg nøstet opp på nytt, var bare stumpene igjen -
så det ble jo helt perfekt!
 
 
 
Jeg har også valgt å strikke knapphull hele veien ned, og det ble syv knapper. Knapphullene lagde jeg med femten riller mellom hvert hull, og det gikk på magisk vis helt opp!:)
 
 
Rosett fra Dale
 
 
Knappene er små marmorknapper, kjøpt hos Nøstebarn. Fargen er en varm brunfarge, syns det ble veldig pent og de passer både jente og gutt godt.
 
 
Enkel og vakker!
 
 
Det var inne på bloggen til Monstermønster jeg først ble oppmerksom på denne fine jakken, og takket være henne, må jeg vel kunne si, har Dale valgt å legge oppskriften gratis ut på  nett! :)
Så, takk til de begge!:)
 


Fakta:
 
 
Mønster: Rosett fra Dalegarn baby nr 1019
Garn: Dale babyull, hvit
Størrelse: 6 mnd
Vekt: 175 gr
Pinne: Rundpinner nr 2,5mm
Tilbehør: 7 små knapper
 

 
Ble veldig fornøyd med denne søte lille jakken. Har planer om å strikke den igjen, kanskje flere ganger:)
 
Passer perfekt som barselgave (som denne), eller til eget lite nurk!
 

 
 
 
De siste dagene har jeg gjort ferdig hele fire prosjekter som er klare for visning, så bare følg med!
 
Det er nydelig tunika fra nøstebarn, og hele tre gensre - en til gutt, en bestefartrøye som er inspirert av en annen genser jeg har planer om å strikke (Driftwood), og to til pike! Det er selvfølgelig den Rosa Skappelgenseren, og en grå A-formet genser strikket i sisu, med spennende detalj på!
 
 
Da sier jeg fin, fin torsdag til dere alle! :)
 
<3
 
 
 


1 kommentar:

  1. Så utrolig fin den var, og helt nydelig i lys farge og med nøytrale knapper. Perfekt til en liten nyfødt verdensborger!

    ... jeg har ikke prøvd meg på dette mønsteret enda, kanskje det er noe som skal inn på to-do-lista? Den eviglange... ;)

    SvarSlett