Sider

mandag 17. september 2012

Kort jakke

Rosettjakken er ferdig og ligger nå til tørk. Jeg må bare ut å handle knapper til den. Jeg hadde flere fine her hjemme, men ikke mange nok av noen av dem! Veldig dumt når man er så godt i gang, men nå fikk jeg gjort noe annet i mens! :)
For, jeg har strikket Kort jakke (mix barn 1102, nr 1). Den manglet bare knappene (går igjen det der...) Sist uke fikk jeg kjøpt noen kjempefine knapper fra DSA, trekt med stoff, perfekt til denne lille jakken! Så nå er jakken klar til bruk. :)
 


Strikket i sandnes mini alpakka

I følge oppskriften skal jakken pyntes med rosetter i livet, i overgang mellom ribb og mønsterbord. Det har jeg droppet. Syns den ble fin sånn, og knappene pynter jo nok i grunn.


Nydelige knapper fra DSA!
 
 


åtte fine knapper
 
 
 
 
Jakken passer fint nå utover høsten.
Jeg ble fornøyd - håper jenta også blir fornøyd! :)
 
 
 
Fakta:
 
Mønster: SandnesGarn mix barn 1102, modell 1, Kort jakke.
Garn: sandnes mini alpakka.
Knapper: DSA, 8 stk.
Størrelse: 8 år.
Vekt: 225 gr
Pinner: 2,5 og 3 mm
 

 



Fire andre prosjekt er av pinnene, de trenger bare det siste lille så blir det mer visning her! :)
 
 
God mandag! :)
 
<3


1 kommentar:

  1. Så nydelig - herlig farge! Den ble kjempe fin,
    og knappene ble prikken over i'en. Vi fikk de inn i butikken forrige uke - så søte :)

    Ha en fin-fin uke!

    SvarSlett