Sider

søndag 9. september 2012

Hvordan passer garn og shopping sammen? Bra!!!!

Først av alt - så bra at stadig flere ønsker å lese og følge bloggen min! Hjerte <3!
 
Velkommen, jeg blir så glad! :-)
 
Dere vil nok merke at jeg kommer til å være litt av å på i forhold til hyppighet av innlegg  -
det skyldes ganske enkelt at jeg er litt ujevn i forhold til tid og overskudd - eller ganske enkelt prioriteringer.
Men, ettersom flere og flere besøker bloggen min, (er fullstendig klar over at dette er en bitteliten blogg - ingen storhets tanker her altså!) så blir jo dette mer og mer morsomt, ikke sant? 
 
Uken som har gått har inneholdt litt lite strikketimer.  
 
Jeg har blitt påvirket av det tunge regnværet som har pågått i dagesvis. Jeg har krøpet sammen i sofaen min, i min gooode, varme, stoooore genser, med en kanne te og en bok.
 
Ja - den boka... bare innrøm det, ikke bare meg som ble nysgjerrig på "Fifty Shades, Fanget" (E.L. James) vel???
 
Jeg har kommet til at den egentlig er en røffere, mer moderne versjon av kjærlighetsromanene jeg dukket inn i som 16-åring. Mer og røffere sex, med blikk inn i en rik, overdådig og tabubelagt verden. Jeg innser at mine erfaringsgrunnlag er beskjedne til tross for alder og kunnskap ( jepp!) - og jeg syns det er spennende å lese om en verden jeg ikke vet noe om, akkurat som jeg syntes det var spennende å lese om kjærlighet og forviklinger da jeg var 15-16 år. Jeg lurer jo veldig på hvordan dette ender, og kommer nok til å lese oppfølgerne - av nysgjerrighet.
 
Men - dette innlegget skulle egentlig handle om strikking og garn - og mine siste shoppingfangst!
 
For jeg har strikket litt, da.
Og jeg har shoppet litt...
 
Skappel-genser, versjon i alpakka og kid-silk, ca str 11 år.


Lurer egentlig på hvilken størrelse jeg strikker, det er jo litt eksperimentering i denne genseren. Men, hvor vanskelig kan det være? Det finner jeg vel ut etter hvert!? Hi, hi... ja, om den ikke passer frøkna på 11 år, passer hun kanskje jenta på seks? Vi får se.
 
 

Så over til mine shopping resultater: I store, høye støvler og regnfrakk tok jeg byen!
Trondheim tok godt imot meg, deilig mat hos jordbærpikene - ferskpresset apelsinjuice, kyllingsalat og deilig kaffe - og jeg var klar!
 
 
Garn, garn garn!!! + knapper og øyenskygge!!!


Ju,huu!
 
Herlig miks av garn og sminke - elsker begge deler!
 
Dette er de nye fargene til nøstebarn, de nye fargene til YSL og en nøytral farge fra Bobbi Brown.
Tror disse fargetonene blir fine utover høsten og vinteren. Leppestiften er en slags gloss med farge, veldig god på uten å gi for kraftig farge. Den kan jeg bruke til hverdags uten å føle at leppene skriker i fjeset på meg.
 
 
Jeg var en tur innom Zara også, og der fant jeg en nydelig svart kjole, perfekt for høsten og vinterens selskapeligheter. Ikke noe å si på prisen heller, kr 559,- er ikke dyrt for en kjole, vel.
 
Kjole fra Zara, litt krøllete her, men det kan fikses ;-)
 
 
Ikke verdens beste bilde dette, men bær over med meg! ;-)
 
Ja, mye forskjellig som ble med meg hjem. Vet ikke om dere bryr dere med å se alt dette, men skal si det satte farge på en regntung uke å smette seg ut og inn av diverse forretninger!


Liker de nye fargene til Nøstebarn, spesielt denne blåfargen.
Jeg har nøstet opp to hesper, og vil da strikke kragejakken fra nøstebarn, til meg!
Oj, oj, ble mye til meg her - men av å til må det være lov å frotse litt?
 
 
 
 
Totråds merinoull i herlig støvblå farge.

Men det stoppet ikke her, neida!
 
For strikkeglade trenger litt, skal vi si, inspirasjon?
I allefall, jeg tok turen innom Narvesen i midtbyen. Ingen steder jeg vet om som har så rikt utvalg av strikkemagasiner. Det er faktisk så overveldende mange å velge i at jeg blir slått av valgets kvaler! 

Hvilke skal få bli med meg hjem, da?
 
Valget falt på M by M og Stricktrends, og utelukkende valgt ut i fra bildene, fashion og trend.
Jeg vil inspireres, og elsker fine bilder!!!
 
Det er uansett sjelden at jeg faktisk strikker noe av det som jeg finner i disse bladene. Men dersom jeg hadde vært en designer så... ja, da skulle jeg nok prøvd ut ett og annet... (drømme, drømme..)
 
 
Magasiner til inspirasjon


Utfordringen kommer når jeg skal lese Stricktrends! Er noen år siden tysktimene mine nå, hele tretten år! Vil jeg skjønne noe av det? Hi,hi, hi, går nok passe bra tenker jeg. Rett og rang og opp og ned...
:-)
 
Til slutt - ingenting slår en skikkelig kosetur med ungene!
 
På kino med skattene mine!
Så, lite strikking men høy kosefaktor har det vært! 
 
 
Fin, fin dag til dere alle!
 
<3

1 kommentar:

  1. Så mye flott du har shoppet og herlig garn! Ha en fantastisk uke hos deg!

    SvarSlett