Sider

fredag 14. september 2012

Garnsnurr

Ser du hva dette er?
 
Dette er resultatet av et prosjekt plukket fram fra det dypeste dyp!
Eller, rester av en ufo.
 
 
Såkalt garnsnurr
 
 Da jeg gikk i gang med Rosettjakken var det med garn fra lageret. Garn som var i ferd med å bli til noe, noe som jeg ikke på noen måte, noen sinne(!) ville komme til å gjøre ferdig. Mange år har det ligget slik, avvist, avspist, glemt!
 
Nesten tre hele nøster fant jeg.
Jeg leste oppskriften til Rosettjakken, der står det at jeg trenger 200 gr til en jakke i størrelse 6 mnd.
Akkurat nok, da, tenkte jeg. (?????)
Hvor var jeg egentlig?
Da det gikk opp for meg, var jeg på ingen måte innstilt på å avbryte,
jeg bare lukket øynene (er ganske flink til det) - og strikket videre. Som OM det ville gå, liksom!
 
 
Sannelig ganske dekorativ
 
Men, jeg visste jo innerst inne at det låg et par ferdigstrikkede ermer + en bole et sted - som altså ALDRI noen sinne ville komme til å bli noe.
 
SÅ, nå har jeg rekket opp to ermer (skal si det føltes bra!) som per nu vaskes, så tørkes, nøstes og til slutt strikkes. Samme parti, så det blir bra dette!:)
 
Bolen?
Den fikk nytt liv, tror jeg da.
Som lue.
En rask avfelling, og vips!
 
 
Gjenstår å se om den i det hele tatt passer noen...
 
 
 

Flettemønster nederst, 5 rett, 2 rang ellers.
 Tre små dusker på toppen ville gjort susen, tror jeg.
 
Strikket uten oppskrift...
Så, sånn gikk det den gangen jeg fristrikket genser.
 
Jeg skulle jo tatt bilde av ermene før de ble til garn igjen. Men du vet, sånne misslykkede prosjekt vil man helst bli ferdig med.
Sånn, nå er det gjort!


 
 
God fredag!
<3
 


2 kommentarer:

  1. Ikke så galt at det er godt for noe heter det vel:)?!
    Luen ble kjempefin og delikat!

    SvarSlett
  2. Lua ble knallfin!!!!
    Ja, desverre så ender det med opprekking noen gang, men en liten trøst er vel kanskje at det er noe vi alle opplever....

    Ønsker deg en fin fin uke☺

    SvarSlett