Sider

lørdag 29. september 2012

Blå nøster



Så har garnvinna fått svingt seg og jeg har begynt å strikket litt på en jakke til meg selv. Å ja, jeg  lovte meg selv høytidlig å ikke begynne med noe nytt på en stund, men hva skulle nå det være godt for??? Jeg syntes det var en god idè, men nå kan jeg bare ikke komme på hvorfor?!? Nei, sånne kjedelige løfter skal jeg styre unna, blir ikke noen kreative sprell av sånt noe! :)
 
Jakka strikker jeg i den nye blåfargen som nøstebarn har kommet med. Jeg liker denne fargen veldig godt, den er soft på en måte - uten å være blass.
 
Jeg strikker i 2-tråd merinoull, det er en av favorittene. At det er litt stivt å strikke med gjør meg ikke noe. Det blir jo så utrolig mykt og godt når det er skylt opp!
 
Jakken skal bli en versjon av kragejakken til nøstebarn. Bare at min jakke blir uten krage!:)
Litt lengre både i ermer og bole, sånn at den blir ekstra skjønn, varm og god! Med kaldere dager får jeg lyst til å pakke meg godt inn - og frossenpinnen trives i ull!:)
 
 



I underetagen har jenta bursdagsparty - hele gulvet rister av diskorytmer! Fint å strikke i takt etter! ;)
Godt å røre seg litt for de etter å ha spist taco, muffins og mengder med popkorn, potetgull og annet snadder! De små har fornuftig nok tatt helgebesøk hos bestemor og bestefar, he, he!
Skal si jenter i 11-årsalderen kan å lage lyd!!!

 God lørdagskveld!
 
<3

3 kommentarer:

  1. Liker blåfargen og bildene dine, blir spennende å se genseren etterhvert.
    Enig, ser heller ingen grunn til ikke å starte nye prosjekter, det meste blir jo ferdig uansett en gang, skulle bare hatt flere armer!
    Kos deg med det fine blå!

    SvarSlett
  2. Forresten ser den grønne genseren din veldig fin ut, begge to faktisk.
    Fint med neglelakken! :o)

    SvarSlett
  3. Herlig farge, det blir nok en flott jakke! Her pakkes det for en lang flytur, skal bli godt å få litt bedre vær! Happy Knitting!

    SvarSlett