Sider

fredag 21. september 2012

Bestefartrøye

 
Da var den helt ferdig, bestefartrøya!
Genseren var ferietur-strikk for meg, men har blitt liggende å vente på montering.
 
Genseren her er så deilig - den blir virkelig myk og god etter å ha blitt skylt opp. En lett og passe varm genser som er fin nå utover høsten.
 
Genseren er til en syv år gammel gutt, jeg har strikket størrelse 8 år, og har lagt til litt ekstra i lengde både på bolen og ermene.
 



Fargene ble jeg veldig fornøyd med, og som nevnt tidligere så er jeg inspirert av en annen genser (Driftwood) som jeg har planer om å strikke til meg selv. Kontrastfarge nede ved ermene og på bolen gjør at genseren får et helt annet uttrykk. Det liker jeg, i og med at jeg har strikket denne genseren før og ikke ville at den skulle bli en ren kopi av den gutten nettopp har vokst ifra.
 

 
 
Knappene er faktisk de samme som i jakken jeg viste frem i forrige innlegg, Rosett av Dalegarn.
Tre små varmbrune marmorknapper framme i halsåpningen. Jeg har fortsatt tre slike knapper igjen, så kanskje dere får se enda et plagg med disse knappene her inne hos meg!
 
:)
 




Det blir liksom aldri feil med striper :)
 
 



Fakta:

Mønster: Strikk til nøstebarn, bestefartrøye.
Garn: 2-tråds merinoull fra nøstebarn.
Pinner: Nr. 2,5 og 3
Størrelse: 8 år
Tilbehør: 3 stk knapper
Vekt: 157 gr





Jeg har enda mer på lur, så bare følg med! :)
 
Nå skal jeg ordne til bursdagsfeiring her - det er så gøy!
 
Fin, fin fredag alle dere flotte lesere!
 
<3

3 kommentarer:

  1. Så fin den ble, fine farger og som du sier, striper blir aldri feil! Søte knapper også. God fredag!

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser og herlig fargekombo! Må si du er utrolig rask med pinnene:-)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Den ble helt nydelig! Nå fikk jeg lyst til å sette i gang med nye bestefarstrøyer til mine gutter også!

    SvarSlett