Sider

onsdag 22. august 2012

Strikke, strikke, strikke

Det er så deilig å strikke med dette garnet, pusete og mykt!
En lys, myk genser blir det. Og så blir den ganske så stor!
Men det var jo meningen, da :-D
 
 
 
 
Må passe litt på når jeg strikker, sånn at jeg får med begge trådene.
Et par ganger har jeg måttet rekke meg nedover noen masker for å rette opp,
 siden trådene har skilt lag.
Men med en heklekrok går det ganske greit å rette opp sånne feil, selv om det er... ehh... 
- veldig irriterende!
 
 
 
 
En tråd tynn alpakka, en tråd faerytale - begge fra dsa.
Tråden tynn alpakka i beige/grå/natur, og tråden faerytale i natur.
 
 
 
 
Jeg fantaserer litt om å strikke enda en etterpå. I en annen farge, rosa eller lilla...
Tror det kunne vært fint altså!
Kan jo strikke en smalere variant, som får plass under vinterjakken?
Kanskje med en høy, vid hals?
Jo, kan hende det blir neste prosjekt ;-)
 
 
 
Gleder meg sånn til den blir ferdig. Men..., holder jo fortsatt bare på med bakstykket, så det tar nok en stund før den er ferdig.

 
 

 
 
Skolestarten har gått bra, bortsett fra i morges. Da ble det noen tårer. Ikke artig når de gråter når du skal gå... Fulgte henne inn til timen. Hun holdt hånden min så hardt. De to første dagene har det vært smil og glede. Tror nok hun koser seg i dag også, selv om avskjeden ikke ble så god.
Kjenner likevel en klump i magen...
 
I går var jeg en tur innom lindex og kjøpte litt klær til henne. Jeg kjøpte en joggebukse, en annen bukse, to kjoler til hverdags og noen tynne jumpere. Hun har jo vokst en del i løpet av sommeren og da var det på tide med litt nytt!
Sekk, bag og penal ble kjøpt i sommer da vi var i Danmark.
 
Vel, det ble et skikkelig skravleinnlegg fra meg i dag ;-)
 
Ønsker en fin, fin onsdag til alle!!

 
 
 




1 kommentar:

  1. Det blir nok en skjønn genser! I år har jeg en andreklassing, men husker godt hvor overveldende skolestarten var i fjor, både for meg og for sønnen min. Heldigvis roer det seg etterhvert!

    SvarSlett