Sider

lørdag 25. august 2012

Noen av nøstene mine

Noen av nøstene jeg har liggende i garnlageret mitt er mer spesielle enn andre.
Sånn er det med disse nøstene her.

De første nøstene er et slitesterkt garn som passer godt til strømper i 75% ull og 25% polyamid.
Alle disse nøstene er spunnet og håndfarget i Jämtland av søstrene edith & ingrid,
og jeg kjøpte dem på julemesse i Østersund sist desember.


fiiine nøster!



"Akleja"

De neste to nøstene er av z-tvinnet garn i 100% ull, og egner seg godt til tvåändsstickning (husker ikke norske ordet).
Denne teknikken har jeg planer om å lære meg, men det ser vel ut som det ligger litt frem i tid. Nøstene passer fint til strømper også, men da helst til barn, siden de ikke er forsterket.
- Eller kanskje de blir til noe helt annet?  =) 



For tiden holder det med å ta de frem nå å da, lukte litt på de, klemme litt på de, og bare nyte de fine fargene.

"Helagsglasiär"

De kan kanskje passe til en vest, eller en topp.
 Sammen med en passende venn.


"Rårörda sommarbär"

 Navnene er jo som poesi!

1 kommentar:

  1. Det ser nesten ut som at de kan spises!
    God helg!

    SvarSlett