Sider

fredag 24. august 2012

Jeg har så mange planer!

Fredag allerede!
Jeg strikker i vei på den tykke, store genseren.
Er ferdig med bakstykket nå, og har kommet i gang med forstykket.
 
 
 
 

 
 
Jeg som er vant med å strikke med adskillig tynnere pinner, kjenner at det blir litt tungt i lengden å strikke på pinne nr 7. Begynner å lengte etter tynnere pinner, men jeg skal fullføre denne genseren før jeg gjør noe annet. Sånn at den ikke bare blir liggende halvferdig.
(Nå kan jeg komme med en hel laaaang liste over ting som ligger - halvferdig - og venter på litt strikketid. Men jeg dropper det, for det er jo litt frustrerende).
 
Etter en måned uten strikkelyst har det snudd helt om. Nå har jeg planer om både det ene og det andre. Ettersom jeg blar meg gjennom forskjellige flotte blogger der ute, vokser listen over hva jeg har lyst til å strikke!
Rett som det er kommer det opp noe som sniker i køen...! Jeg hadde konkrete planer om å gå i gang med Oslo-anorakken fra Pickles. Til meg selv var planen å strikke en driftwood (Isabell Kraemer), og la meg se... - på Ravelry er fristelsene mange, og listen kan fort bli lang - mye lengre enn en kort, kort sommer tillater!
 
Jeg har lyst å strikke vester - små søte guttevester som denne og denne! Ja, sukk... jeg vet! En ting av gangen var det visst! Tabben er å sette i gang med noe nytt før jeg er ferdig med det jeg holder på med. Sånn at ikke ufo-produksjonen går over alle elvebredder! Men mens jeg strikker meg oppover denne Skappel-genseren, som jo er litt ensformig i lengden, så går tankene og fantasien helt i spinn - over alt det jeg skal strikke så snart denne er ferdig!
 
Noen som kjenner seg igjen, kanskje???
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Oh yes, kjenner meg absolutt igjen! Godt vi er flere med 1000 planer;-) Og veldig enig med deg om den Skappelgenseren - rillestrikk er kjeeeedelig! Satser på at resultatet blir bra da:-)

    SvarSlett
  2. Ja, kjenner meg veldig igjen! Hodet er fullt av planer og nye kommer til hele tiden....
    Ikke lett å holde styr på køordningen.... :o) og alltid morsomt å begynne på noe nytt.
    Men man må ha ulike kategorier strikketøy på gang, tykt og tynt, enkelt og komplisert osv.
    Så mye fint du lager!
    Nina ;o)

    SvarSlett