Sider

fredag 31. august 2012

Jeg er så fornøyd!!!

Da var den ferdig - min Skappel-genser! Ju-huuu!!!
 
Tok sin tid å sy den sammen, men skal ikke klage - mer lettstrikket genser skal man lete lenge etter!
Jeg er så fornøyd med størrelsen på den, med fargen og - i det hele tatt!!!  :-D
Så har du ikke kastet deg over trenden - ikke nøl! ;.)
 
 
Alene hjemme må man ta bildene selv ;-)
 
 
Genseren er romslig og stor - men ikke sånn at det ble for mye. Jeg var litt redd for at den skulle bli for stor, samtidig som jeg ikke ville ha den liten heller. Men, syns jeg traff helt blink. Akkurat passe stor ble den.


 
 
I alt veier genseren 550 gr og jeg handlet inn 750 gr, så jeg sitter på en del uåpnede nøster.
Jeg har brukt omlag 275 gr tynn alpakka og 275 gr faerytale, på pinne nr 7. Jeg strikker relativt fast, ikke stramt akkurat, men sånn der i mellom. Så med 80 masker fikk jeg ca 60 cm, slik at omkretsen er ca 120 cm. Ermene strikket jeg ca 45 cm, det ble passe til meg. Jeg ville ha den litt sånn nedpå hånden. Lengden bak er ca 70 cm.
 
 
Skuldrene sydde jeg sammen først, så sydde jeg i ermene.
Startet sømmen øverst på skuldrene, så det skulle bli likt forran og bak.  



Der var delene satt sammen.
Den ser enorm ut der den ligger - var så spent på hvordan den ville bli!!!
 
 


Omtrent slik blir resultatet.
Da var det bare å gå i gang med å sy!
 
 
 
Ferdig!!!





 
 
Strikk en du også, da vel!
 


13 kommentarer:

  1. Ååå, den ble utrolig fin!! Skjønner godt at du er fornøyd:D Nydelig farge!! Tror jeg også må ha en til lys en jeg;-)

    Supert tips til sammensying! Tror jeg bruker din metode.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Wow!! Superfin! Jeg må si at jeg fikk lyst til å strikke en nå altså:-)

    SvarSlett
  3. Du kledde genseren kjempegodt! Den ble jo akkurat passe!☺
    Ser så fin og deilig ut.

    Kjempefin blogg du har, deg vil jeg følge!

    God helg fra meg☺

    SvarSlett
  4. Jeg er egentlig helt imot disse dillene, og har bestemt å ikke strikke den. Men du kledde den utrolig godt, den så helt hærlig ut. De fargene i rosa på forrige innleg ser og fantastisk ut. :) Jeg skal lage en variant av den, men uten riller, fordi jeg tror jeg som en smule rund ikke kler det...... Men åh, fikk lyst å se sånn ut i den :)

    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Så fin den ble!! Jeg også har planer om en slik genser ;)

    SvarSlett
  6. Skulle bare surfe litt før jeg skulle sy sammen en Dorthegenser keg ble ferdig med i går - og var så heldig at jeg fant link til siden din med tips om montering. Genseren din ble kjempefin, og du kledde den godt. :-)

    SvarSlett
  7. Dette var definitivt den fineste varianten jeg har sett:) Kommer nok til å kopiere litt her, ja, - for Skappelgenser, det MÅ man jo bare ha nå!;)

    SvarSlett
  8. Litt fersking her.......skal sy sammen min.........hvilke sting brukte du da du sydde sammen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke hva man kaller stingene, men jeg passet hele tiden på når jeg sydde at sømmen fulgte delene jevnt, rille for rille. For hjelp festet jeg delene men en tråd der hvor de skulle møtes til slutt. Jeg telte rillene f.eks fra skuldertopp og ned likt på begge sidene. Festet ermene med tre tråder før jeg begynte å sy, på toppen og på hver side i enden på ermet.
      Likedan når jeg sydde sammen langs ermene og ned sidene. Jeg startet sømmen i ermhulen og sydde en søm ned siden og en ny søm ned ermene, og rille mot rille hele tiden.

      Håper dette var til hjelp, eller ble det veldig uklart hva jeg mente?

      Lykke til!

      Slett
    2. Hei :) Bare et spørsmål, når du hadde sydd sammen, vrengte du den da? altså sydde du den sammen på "vrang" siden?

      Linda

      Slett
  9. Da fikk jeg tipset jeg trengte til å montere min. Din var kjempe fin!!

    SvarSlett
  10. Hei! Kan du dele med oss hvilket garn og farge på garn du har brukt? Fineste jeg har sett så langt :)

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  11. Hei

    Kan jeg spørre hvor høy du er? 70 cm lengde bak passer kanskje til meg og, er 178 høy. Den siger vel litt også? Jeg har strikket med tynn alpakka og fairytale. Hvor lang ble den foran?

    Ha en fortsatt god helg:)

    SvarSlett