Sider

onsdag 29. august 2012

Dagen er rosa

Så har Skappel-genseren smøget seg av pinnene.
Men ikke før pinnene var lagt til side kjente jeg behov for en fortsettelse!
Rillestrikk er ikke spesielt spennende, men likevel - vanedannende?!
 
Uansett, - søndagkveld, oversliten etter bursdagsordning og feiring - dukker jeg ned i kassen med alpakka og diverse. Der finner jeg en mengde drops alpakka i en lys pudderrosa nyanse, samt fire nøster drops kid-silk i samme fargenyanse. Kan dette bli til noe?
Jenten er 11 år og ønsker seg en sånn myk og god genser hun også. Så jeg går i gang.
 
 
Skappel-genser til en 11 åring på pinnene :-)
 
Denne blandingen blir bare supermyk! Alpakka, mohair og silke!!!
Jeg legger opp 60 masker på pinner nr 6, og strikker i vei.
Er så spent på hvordan den blir i størrelsen! Denne versjonen  blir ikke like vid som orginalen, men med så mykt garn tror jeg det ville blitt slamsete.
 
 
Genseren min venter på å bli sydd sammen. Jeg nøler fordi jeg er litt usikker på lengden. Skal jeg strikke den litt sidere eller ikke? Og mens jeg lurer på det, så strikker jeg videre på min verson av Skappel-genseren, sånn ca i str 10-12 år.
 
 

Kanskje ikke så fløffy - men veldig myk!



Fargematch
 
 
Mer fargematch...
 
Dagen er visst rosa, lik rosa diamanter...
Nå skal neglene mine få seg et strøk eller to ;-)


2 kommentarer:

  1. Åå, denne ser ut til å bli supermyk og deilig:-) Er også straks ferdig med min første Skappelgenser og kjenner at jeg er blitt litt avhengig av rillestrikkinga. Har garn til en til en, så spørs om ikke det blir en til hos meg og;-)

    Når det gjelder lengden på genseren så tror jeg nok den vil sige en del så jeg strikka den litt kortere enn jeg vil at den skal være.

    Lykke til med rillestrikkinga:-D

    SvarSlett
  2. Mye Skappelfeber om dagen altså. Jeg har tilgode å hive meg på, men vi får se når det nærmer seg vinteren... likte veldig godt fargen på garnet, gleder meg til ferdig resultat:-)

    SvarSlett