Sider

søndag 3. juni 2012

Stripete guttegenser i sisu



Den stripete genseren begynner å ta form!
Jeg har kommet til det punktet hvor jeg skal dele framstykket fra resten, og fortsette med å strikke fram og tilbake.
Genseren skal ha knapping på begge sidene av forstykket, derfor deling nå.

Det går jo litt tregere, da, å strikke vrange masker.
Men, jeg kjenner jeg blir ivrig nå som jeg ser hvordan genseren tar form.
Er så spent på om guttungen drukner i stor genser - eller om den kommer til å passe?

Kanten nede ruller seg opp, men den skal legges dobbel og syes til på innsiden, så da blir den sikkert grei.







Fargene på genseren kommer godt fram på dette bildet.

Hvis du ønsker å se heftet oppskriften er hentet fra kan du ta en titt her,
jeg strikker modell nr 21. To av fargene er utgått fra fargesortimentet og kan være vanskelig å få tak i - men ikke umulig. ;-)

Fortsatt god søndag!




1 kommentar:

  1. Fine striper! Det er en flott og enkel måte å få helt personlige plagg på, syns jeg.
    Så mye fint du strikker!

    SvarSlett