Sider

onsdag 13. juni 2012

Småplagg i merinoull


Rillestrikk er enkelt og veldig pent. Plaggene blir elastiske og varme, og det er lite som skal til for å pynte opp slike små plagg. En liten heklet blomst, noen søte små knapper - eller morsomme, tøffe, kule - eller hva som nå måtte passe!

Her har jeg strikket noen småplagg - ta en titt! :-)




 Djevellue - pyntet med en liten heklet blomst og strikkede snorer. Jeg har plukket opp fire masker på hver øreklaff. Så lite - så mye!





Smettesjerf - mykt og deilig rundt en liten hals. Det kan jo også pyntes, f.eks. med et par små heklede blomser på. (Oj, tror nesten jeg må gjøre det!) Ü




 Mosters babystrømper. Sitter godt på en liten fot. De får være som de er.





 


Et helt lite sett av lette små plagg. Vesten er skylt opp og ligger nå å tørker. Jeg fant noen søte små knapper som passet vesten. Vips så ble settet som først var kjønnsnøytralt  jentete :-)





De små knappene har før tilhørt et lite babysett - jeg sprettet de av, så nå får de nytt liv - og trivelige minner blir med videre :-)



Alt er strikket i merinoull fra nøstebarn, med mønster fra boka Strikk til nøstebarn. Bortsett fra lua,  oppskrift på den hentet jeg fra boka Myk start.


Fortsatt ligger noen småsaker å venter på litt "siste hånd på verket" - så etterhvert kommer det mer.
Alt er jo populære små plagg som mange, mange har gjort tidligere. Så, så veldig originalt er det jo ikke. Morsomt å strikke, og morsomt å blogge likevel! :-)
Ikke minst, plaggene er jo så skjønne!

Her er det en våt, men fin onsdagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar