Sider

fredag 8. juni 2012

Selebukse i babyull







Sånn - da var trådene festet og knappene på plass!
Dette er Bukse med selse fra boka Myk start. Den er strikket i dale babyull, det gikk med 155 g, pluss fire små knapper. Jeg strikket str 4-8 mnd.

Likte godt å strikke denne buksa, som var enkel og rask å strikke. Dessuten syns jeg resultatet ble bra. Jeg kommer helt sikkert til å lage flere!

Valgte lilla kanpper til. Det er fordi den skal få lilla tilbehør; sokker, lue og smettesjerf. De ligger allerdede i kurven - og venter på det siste lille...
Kanskje det blir en liten jakke til - etterhvert?

Jeg har flere godsaker i kurven, som bare mangler det lille siste før det endelig er ferdig.
Jeg viser de fram etterhvert som jeg får festet tråder og knapper :-)
Det er et fint arbeide å sitte ute med, når sola skinner har jeg funnet ut. Ellers er det ganske så kjedelig...


Ønsker alle en fin, fin fredag - med eller uten sol!!!


 

1 kommentar:

  1. Jeg holder på med denne nå jeg... Bare at jeg strikker den rundt i stedet for riller... Jeg har helt rillefnatt om dagen siden jeg holder på med to voksejakker fra Nøstebarn som det nesten ikke går framover med... Er spent på hvordan resultatet blir for jeg har knotet litt øverst på første benet... Nå gjelder det bare å få knotet på tilsvarende vis på det andre benet....

    SvarSlett