Sider

tirsdag 12. juni 2012

På stompene løs

Hele 23 cm tråd i rest!




Ja, her ble det knapt om tråden til slutt :-)
Hadde jeg hatt mer garn skulle jeg strikket vrangborden rundt livet høyere -
men, det har jeg igjen for å legge på litt ekstra i beinlengden. ;-)
Det positive er jo at jeg fikk brukt opp alt garnet! (Og ikke minst at jeg fikk nok tråd til å sy buksa sammen!)








Jeg syns den rosa neglelakken var så fin mot det blå - så jeg har rota litt dypt i skuffen, og der fant jeg et rosa enslig nøste. Kanskje noe rosa på gang?
Skulle jo hatt litt mer av det blå, så kunne det blitt noe med striper, en vest eller noe. Men tomt er tomt - i allefall i denne omgang ;-)

Denne blå buksa passer like godt til ei lita prinsesse som til en liten  prins, det er bare å matche i vei med fargerikt tilbehør. Det er en hullrad i livet for å ha knytebånd i. Tror mørkeblått fløyelsbånd ville vært fint.





Så noen fakta:
 - Tre nøster drops alpaca, (farge 6360 hvis noen er interessert)
 - Buksa veier 150 g akkurat (- her har garnprodusenten holdt det som er lovt!)
 - Strikket på pinne nr. 2,5 mm og 3,5 mm
 - Str. 9-12 mnd. og mønster fra boka Myk start.


 
Er du flink til å krympe garnlageret ditt? Eller blir det mest påfyll?
Jeg er i overkant flink til å hamstre fine nøster...
En stund ble jeg stresset av det. De lå liksom der å anklaget meg, for ikke å komme i gang med nettopp det nøstet.
Nå kjenner jeg mer en slags frihet, i mulighetene de gir meg. Jeg har kommet fram til at det er helt greit om jeg ikke får brukt de på en stund.
Noen av de må vente lenge - men de venter nok på at den rette ideen skal falle meg i hodet. Hjelper litt med kreativt påfyll her inne i bloggeland, da! :-) Her er det så mange gode kreative tips!

Veldig glad for denne bloggen - tror vi skal bli gode venner ;-)
Det er så morsomt å bli "kjent" med andre blogger og hilse på dere!

 Kanskje jeg prøver meg med symaskin også etterhvert? Blir jo så inspirert av alt det fine jeg ser! 
Uansett, takk for innspill og tips!

Velkommen til ny følger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar