Sider

fredag 15. juni 2012

Nøstebarndress med tilbehør

Alle har strikket den, nå har jeg også!
Min nøstebarndress er i nøytral farge og har fått grønne knapper og grønt tilbehør til. Nok en gang har jeg strikket djevelluen, denne gangen i glattstrikk og med strikket pompong på snørene. I tillegg har jeg strikket spiralsokker til. - Enkelt, men det frisker jammen opp antrekket!

Fortsatt syns jeg settet ser kjønnsnøytralt ut, uten å være kjedelig.

Vil man pynte mer kan et par fine knapper gjøre susen, eller
 man kan pynte opp med et par heklede blomster, både på dressen og lua.








 




 
Fakta:

Dressen er nøstebarndress i str 0-6 mnd
Djevellue fra Myk start str 4-8 mnd
Spiralsokker str 0-6 mnd (?):
- Her hadde jeg ikke oppskrift, men hvor vanskelig kan det da være? (La opp 40 masker på pinne 2,5 mm, strikket ønsket lengde og rundfelte hver tredje omgang, og trakk tråden gjennom og festet godt!)

Dressen veide: 170 g 
Luen veide: 16 g
Strømpene veide: 18 g

Alt er strikket i 2-tråd merinoull fra nøstebarn.


Jeg har fortsatt igjen 25 g grønt garn og 30 g naturbeige, så kanskje jeg strikker et smettesjerf  og et par små votter også. Da blir barnet kledd fra topp til tå ;-)


Det var alt for i dag!
Sola er her og jeg må ut :-)
Fin, fin fredag til alle!


3 kommentarer:

  1. Det var et nydelig sett! Har også et par av de dressene, supre under regntøyet til større barn også!

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Likte fargekombinasjonen kjempegodt:-)

    Kjempefin blogg du har forresten! Legger meg til som følger:-)

    SvarSlett
  3. For en fantastisk farge kombinasjon!! Kjempe fin blogg du har. Gleder meg til å se mer du lager. :)

    SvarSlett