Sider

søndag 10. juni 2012

Bukse uten seler

Det ble alt for varmt å strikke mer på stripegenseren,
den er nesten ferdig, men må dessverre ligge litt på vent...

I varmen tvang det seg nemlig fram et nytt lite prosjekt, det var ikke til å unngå...!

Et lite prosjekt, i tynt og lett garn, fristet mye mer enn en nesten ferdig genser.

Bukse uten seler - fra Myk start denne også.
Ligner veldig på bukse med seler - men
er altså uten seler... :-)




Garnet er et annet og pinnene litt tykkere på denne buksa, da.
Jeg fant tre nøster blå drops alpakka i en av mine garnskuffer,
og det skal holde til denne buksa her, i str. 9-12 mnd.





Jeg syns fargen er så nydelig! Litt melert, det er røde fibre iblandet det blå, så fargen blir utrolig varm og fin.



Matcher markblomstene :-)



Matcher neglelakken min også, ser du?




Her har vesla skrevet ønskeliste - blir ikke lett å innfri alle disse ønskene!
Men - noen av dem skal jeg da klare ;-)


Velkommen til min første følger!

3 kommentarer:

  1. Det var den skjønneste ønskeliste jeg har sett på lenge! Tenker du gleder deg til å innfri noen av disse ønskene! Det var en nydelig farge på buksegarnet også, spennende med de melerte fargene.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg må si at du hadde vært i overkant ambisiøs hvis du ville oppfylle alle ønskene Ü
    Takk for fin kommentar på bloggen min! Vet du, symaskinen og jeg var ikke venner i det hele tatt før. Jeg var rett og slett redd for den. Men skapertrangen tok overhånd, og til slutt tok jeg mot til meg. Og jeg får det jo til på et veldig uproft vis Ü Så det er bare å hive seg igang hvis du har tilgang på maskin!
    Finn blogg du har, blir veldig imponert over de som strikker mye på tynne pinner (dvs under pinnestørrelse 5 for min del!).

    SvarSlett
  3. Ja, var det ikke søt liste?
    Men neida, jeg har ikke planer om å innfri alle ønskene, og det tror jeg nok hun skjønner :D
    Men - den dukkestuen kunne jo vært koslig, da! :-)

    Jeg og strikkepinnene er gode venner - både tykke og tynne - men symaskina er jeg ikke like tålmodig med. Det er vel noe med sømmer som glir ut, sømmer som blir feil - og som må rettes på... Raskere å rekke opp noen masker enn å pirke bort sømmer som sitter, nåler som knekker og sånt noe... Men jeg drømmer litt om å få det til like vel, så kanskje jeg skal gi det en sjangs?

    SvarSlett