Sider

lørdag 2. juni 2012

Babyteppe

På dagene strikker jeg på genseren,
 men når kvelden kommer må jeg skifte over til noe annet.






På kveldene har jeg strikket på et babyteppe, for framfor tv'n er det greit å ha noe helt enkelt.
Tykke pinner, og mykt garn er passe kveldskos!
Oppskriften har jeg fra Dalegarn nr 201, et hefte med mange fine babytepper.
Jeg strikker med garnet Lerke som er et blandingsgarn med 52% merino ull og 48% bomull. 






Fargen kommer ikke riktig fram på bildet, fargen er mer rosa.

Venter fortsatt på sol og varme... Forventningene stiger ettersom vår går over i sommer. Men blir de innfridd? For å få varme må man jo ty til opptenning i peisen!
Så da tilbringes kveldene ved peisen og tv'n selv om kalenderen viser juni. Bra at det blir et deilige resultat i form av et mykt, deilig babyteppe da.

Et par tv-kvelder til nå så blir teppet ferdig! :D

1 kommentar:

  1. Så fint teppe! Det er sant at det enkle ofte er det beste!

    SvarSlett