Sider

torsdag 31. mai 2012

En litt treig start...




Det ble en treig start på denne bloggen... ikke sånn jeg hadde tenkt det, men noen ganger blir ikke ting som man har forestilt seg.
Denne våren har vært slik. 
En stor glede vendte om til stor skuffelse, og jeg har trengt tiden til å bearbeide.

Det gikk ut over strikkelysten, men det har heldigvis gått over! Det kom noen fine dager med sol, og jeg festet tråder på en del av vinterens produksjon. Det ble en hel liten haug av ferdige gevanter, men siden de har til gode å bli fotografert får jeg vise de fram senere. :o






Akkurat nå holder jeg på å strikke på denne genseren du ser på bildet over. Det blir en nydelig guttegenser, stripete i aqua, petrol, koks og rød. Da jeg kjøpte garnet var planen å strikke i størrelse åtte år, men jeg bestemte meg for å strikke ti år. Må jo ta i litt, liksom! Gutten er ikke mer enn syv...
- men gutter i den alderen vokser som ugress! :-)

Ja, så jeg strikket i vei. Ivrig og bekymringsløst. At jeg måtte stikke innom garforhandleren for å kjøpe et ekstra nøste rødt så jeg ikke mørkt på. Men den lokale forhandleren hadde ikke mer av denne rødfargen, ikke av aqua heller (jeg fant ut at jeg måtte ha enda en av aqua også). For å ikke gjøre historien alt for lang - jeg har fartet rundt som en jojo!!! I to dager! Og er enda ikke i mål! 
Men det ordner seg - en telefon, og jeg fikk sikret meg nøstene jeg trenger, heldigvis! En siste tur i morgen, så er det i boks.
Veldig glad for det, for denne genseren blir nydelig!

Jeg kjenner at jeg er på vei inn i en stripemodus, listen over stripete plagg jeg har lyst til å strikke begynner å bli endeløs... Ja, jeg vet ikke om det er mulig å komme seg igjennom, for i tillegg har jeg planer om å legge opp til Oslo-Anorakken til Pickles.
Garn til det ble sikret i salg på drops-garn.

Strikking er bare så super aktivitet! Ikke bare er det verdens beste måte å drive avspenning på, jeg får plassert tankene så fint når jeg har et håndarbeid mellom hendene. I tillegg har det stor nytteverdi, men aller mest er det gleden ved å bare gjøre det! Fargene, alle garntypene man kan velge i, alle de forskjellige mønstrene og design man kan leke seg med, det er bare fantastisk!


Jeg skal prøve å se om jeg ikke kan klare å gjøre det litt mer spennende her inne!
Så kanskje det titter noen innom også etterhvert?!
Håper jo på det :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar