Sider

fredag 13. april 2012

Ta-daaa!

Ta-daaa!




Sånn, der er pc`n i gang igjen og jeg får lagt ut noen bilder her :-)
Her er hele settet, klart til bruk. Eller, klart til å pakkes i gavepapir, for det må jo pakkes inn. 
Jeg valgte å strikke ullbuksen som fulgte med i oppskriften, men har gjort noen endringer.




Jeg la opp til størrelse 12 mnd, men har strikket lengden som tilsvarer 24 mnd. Lille M er en smal lang gutt, og jeg ville at buksen skulle sitte godt over baken hans.





Løpegangen er innstrikket, og jeg har tredd inn et passe langt strikk, men om det begynner å stramme rundt magen, kan strikket slakkes. En liten åpning gjør strikket tilgjengelig for justering.





Jeg valgte å lage ribb i avslutningene til føttene. Strikket de litt lange også, sånn at det er litt å vokse i. Dessuten sitter buksen bedre rundt foten, glir ikke opp så lett under dressen. Kanten brettes etter ønske, en eller to ganger. Jeg syns buksen ble fin, og syns den fortsatt passer fint til genseren.





Mønster: Dale garn baby nr 257, 25708
Garn: Dale Baby Ull, farge 5711 (lys grå), 2621 (sand) og 2425 (kitt)
Ullbukse: Sandfarget.
                 Vekt på bukse: 143 g
                 Vekt på hele settet: 410 g 
Tilbehør: Elastikk

Sånn - da kan jeg strikke videre på Mykeste myke jakke 2, for den er nemmelig på pinnene akkurat nå! :-)

1 kommentar: