Sider

torsdag 15. mars 2012

Søte små sokker



Søte små sokker som passer til genseren og luen som er til lille M. Nå må jeg bare få bestemt meg for hvilken bukse jeg skal strikke til. Buksen som hører til settet eller en annen? Hmmm...  Buksen som hører til i mønsteret har rett avslutning i føttene, og jeg vet ikke om jeg er så begeistret for det. Da sklir de kanskje lett opp og leggene blir bare og kalde...

Mens jeg lurer på det har jeg begynt på en sparkebukse. Den er i størrelse 12 mnd, og passer jo allerede nå.






Buksen er veldig enkel strikket, oppleggskant i perlestrikk og ellers planke på i glattstrikk. Litt kjedelig å strikke på, men forran tv fungerer det jo bra. Må bare passe på at jeg ikke strammer når det er noe ekstra spennende jeg ser på, for da strikker jeg ekstra fort (hi hi!), og det er lett å stramme litt også da...:)







Mønster strømper: Dalegarn baby nr 257
Garn: Dale babyull
Pinner: 2,5
Vekt: 32 g

Mønster sparkebukse: Dalegarn baby nr 197
Garn: Dale babyull
Pinner: 2 og 2,5


Ferdig vekt og tilbehør på sparkebuksen i et senere innlegg, når jeg har fått den ferdig. Det er en nydelig jakke med aranmønster, fletter og perlestrikk som hører til. Gjett om jeg har lyst til å strikke den, den er bare så skjønn!

Nå må jeg strikke litt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar